چکیده:
سنگهای تزیینی و نما
ارتباط مستمر با مشتریان خارجی
برای توسعهة پایدار صادرات سنگ تزییتی و نما
ضروری است
اشاره:
برای یافتن سهم ملاسب در بازارهای جهانی و جهش در صاد رات غیرنغتی.
عزم ملی و تلاش و برنامهریزی لازم است تا توانمندیهای بالقوه و مزیتهای
نسبی در عرصة تولید و تجارت خود را نشان دهند و اقتصاد ملی در جبت
رشدی پویا هدایت شود.
یکی از زمینههای مستعد برای توسعه در اقتصاد ایرانء بپرهبرداری از
ذخایر ارزشمند معدنی کشورء ف رآوری و صدور آنها به بازارهای جهانی است
که ضمن ایجاد فرصتهای اشتغال تازه در جامعه به رشد و تنوع درآمدهای
ارزی کمک میکند.
با وجود ذخایر غنی سنگهای تزیینی و نما و تولید سالانه بیش از هفت
میلیون تن, سیم ایران در تجارت جهانی این گونه سنگها ناچیز است و یافتن
سم مناسب در این بخش, مستلرم برنامهریزی برای دستیابی رشد کمی و
کیفی تولیدات و حضور موئر و قوی در بازارهای جهانی است.
در خصوص موقعیت کنونی معادن سنگهای تزیینی و نماء نحوة
بپرهبرداری, تولید و صادرات و موانع و مشکلات آن, خبرنگار نشریه
«بررسیهای بازرگانی» با آلای مپندس جعفر ارقاه. عضو هیاتمدیره و
دبیر اتحادیة تولیدکنندگان و صاد رکنندگان محصولات معدنی ایران و بازرس
انجمن سنگ ایران گفت وگویی دارد که با هم میخوانیم.
برای ورود به بحث, لطفا به نیروی کار نیمهماهر و وجود بازار روشهای سنتی انجام میشود یا
بزرگ و پرتقاضای داخلی دارای مزیت صتعتی؟
از معادن سنگهای نزیینی و نهای نسبی است. ارزش افزوده سنگ صادراتی 3] استخراج از معادن ایران به طور
بفرمایید فعالیت در زمینة بهرهبرداری
ابران, مزیت نسبی دارد؟
تا صنعت ستگ به دلایل گوناگون از
جمله ارزبری بسیار کم برای تامین لوازم
جنبی و مصرفی در سنگبری, ساده بودن
روش تولید در معادن و کارگاههای
سنگیری, تنوع و وفور منابع طبیعی» نیاز
بریده شده حدود چهار برابر سنگ خام
در معدن است و از این رو مزیت نسبی
هم در بخش معدن و هم در فعالیت
سنگیری موجود است.
#اولید از معادن سنگهای
نزیینی و نما در حال حاضر به
۴۶
کلی در سطح محدودی به روش صنعتی
انجام میشود. در برخی معادن کوچک
هنوز ترکیبی از روشهای سنتی و صتعتی
مستداول است که علت آن نداشتن
اطلاعات کافی در خصوص نحوه استفاده
از ماشینآلات و فسناوری میباشد.
بررسیهای