چکیده:
شناخت بازارهای خارجی از حیث تامین نیازهای وارداتی با کیفیت و قیمت مناسب
و تنیز بازاریابی کالاهای صادراتی در تجارت خارجی اهمیت بسزایی دازد. هر اندازه که
دستاندرکاران تجارت شناخت دقیقتری نسبت به بازارهای دور و نزدیک داشته
باشند. قادر خواهند بود. در صدور کالاهای غیرنفتی و نیز واردات ارزانقیمت. به
موفقیت قابل توجهی دست یابند و تجارتی سودمند را هدایت کنند.
بازارهای امریکای جنوبی به ویژه کشورهای بزرگ این منطقه از دو جهت حایز
اهمیت است. اول آنکه اینها بازارهای روبهرشد و در نتیجه بازارهای مناسب برای
صادرات غیرنفشتی کشور است و دوم آنکه دسترسی از این بازارها به بازار بزرگ
متاسفانه تاکنون در خصوص بازاریابی کالاهای غیرنفتی در آمریکای جنوبی فعالیت
چشمگیری صورت نگرفته و لازم است دماین خصوص صادر کنند گان کشور به کمک
نمایند گیهای ایران در این کشورها, تلاش بیشتری به عمل آورند.
در این مقاله با وضعیت تجارت ایزان با برزیل در سالهای اخیر آشنا میشویم.