Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری و سبک های تفکر بر درک مطلب دانش آموزان دوم راهنمایی شهر تهران

نویسنده:

ISC (20 صفحه - از 13 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : راهبردهای، سبک‌های تفکر، راهبردهای یادگیری و سبک‌های، درک مطلب دانش‌آموزان، فراشناختی، تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری، راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر، آموزش راهبردهای فراشناختی، آموزش، آموزش راهبردهای فراشناختی درک مطلب

خلاصه ماشینی:

"هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر(بعد کارکرد) بر درک مطلب دانش‌آموزان دوم راهنمایی شهر تهران بود. سؤال اول-آیا راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر به‌طور مشترک بر درک مطلب‌ دانش‌آموزان مؤثرند؟ برای مشخص کردن جواب این سؤال داده‌های مربوط به 9 گروه مورد تحلیل قرار گرفت. جدول 4-شاخص‌های توصیفی براساس سبک‌های تفکر و راهبردهای یادگیری (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 5-خلاصه تجزیه و تحلیل واریانس برای گروه‌های ترکیبی سبک تفکر/راهبردها (به تصویر صفحه مراجعه شود) سؤال دوم-آیا بین میزان درک مطلب دانش‌آموزان در شرایط آزمایشی شش‌گانه تفاوت‌ وجود دارد؟برای مشخص کردن جواب این سؤال از داده‌های جدول 6 و جدول 7 مقایسه‌ میانگین‌ها با استفاده از آزمون شفه استفاده شد. جدول 6-شاخص‌های توصیفی برای گروه‌های آزمایشی راهبردها/سبک‌ها (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 7-مقایسه میانگین‌ها با استفاده از آزمون شفه (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیه اول-آموزش راهبردهای یادگیری موجب افزایش درک مطلب می‌شود. جدول 8-شاخص‌های توصیفی گروه‌ها براساس راهبردها (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 9-خلاصه تجزیه و تحلیل واریانس یک‌طرفه برای گروه‌های راهبردی (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیه دوم-آموزش راهبردهای فراشناختی بیشتر از آموزش راهبردهای شناختی موجب‌ افزایش درک مطلب می‌شود. داده‌های مربوط به جدول 8 شاخص‌های توصیفی گروه‌ها براساس‌ راهبردها و همچنین مقایسه میانگین‌های افزوده گروه‌ها با استفاده از آزمون شفه(جدول 01)، نشان می‌دهد که بین نمرات افزوده گروه‌های آزمایشی آموزش راهبردهای فراشناختی و شناختی تفاوت معنادار وجود دارد(1%>P). جدول 01-مقایسه میانگین‌ها با استفاده از آزمون تعقیبی شفه (به تصویر صفحه مراجعه شود) *معناداری در سطح 1% بحث یافته‌های این پژوهش نشان داد که راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر می‌توانند بر درک‌ مطلب اثر مشترک داشته‌باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.