Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری و سبک های تفکر بر درک مطلب دانش آموزان دوم راهنمایی شهر تهران

نویسنده:

(20 صفحه - از 13 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : راهبردهای ،سبک‌های تفکر ،راهبردهای یادگیری و سبک‌های ،درک مطلب دانش‌آموزان ،فراشناختی ،تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری ،راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر ،آموزش راهبردهای فراشناختی ،آموزش ،آموزش راهبردهای فراشناختی درک مطلب ،بررسی تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی ،آموزش راهبردهای شناختی ،آموزش راهبردهای یادگیری ،عملکرد ،آزمون ،سبک‌های تفکر و راهبردهای یادگیری ،تفکر بر درک مطلب ،پژوهش ،استرنبرگ ،تأثیر آموزش راهبردهای شناختی ،گروه آموزش راهبردهای شناختی ،پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد چاپ‌نشده ،گروه آموزشی راهبردهای فراشناختی ،تهران ،قضایی ،گروه‌های آزمایشی آموزش راهبردهای فراشناختی ،روان‌شناسی ،پایایی سبک‌های تفکر بعد کارکرد ،سبک تفکر قانونگذارانه با فعالیت‌هایی ،رویکرد

خلاصه ماشینی:

"هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر(بعد کارکرد) بر درک مطلب دانش‌آموزان دوم راهنمایی شهر تهران بود. سؤال اول-آیا راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر به‌طور مشترک بر درک مطلب‌ دانش‌آموزان مؤثرند؟ برای مشخص کردن جواب این سؤال داده‌های مربوط به 9 گروه مورد تحلیل قرار گرفت. جدول 4-شاخص‌های توصیفی براساس سبک‌های تفکر و راهبردهای یادگیری (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 5-خلاصه تجزیه و تحلیل واریانس برای گروه‌های ترکیبی سبک تفکر/راهبردها (به تصویر صفحه مراجعه شود) سؤال دوم-آیا بین میزان درک مطلب دانش‌آموزان در شرایط آزمایشی شش‌گانه تفاوت‌ وجود دارد؟برای مشخص کردن جواب این سؤال از داده‌های جدول 6 و جدول 7 مقایسه‌ میانگین‌ها با استفاده از آزمون شفه استفاده شد. جدول 6-شاخص‌های توصیفی برای گروه‌های آزمایشی راهبردها/سبک‌ها (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 7-مقایسه میانگین‌ها با استفاده از آزمون شفه (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیه اول-آموزش راهبردهای یادگیری موجب افزایش درک مطلب می‌شود. جدول 8-شاخص‌های توصیفی گروه‌ها براساس راهبردها (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 9-خلاصه تجزیه و تحلیل واریانس یک‌طرفه برای گروه‌های راهبردی (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیه دوم-آموزش راهبردهای فراشناختی بیشتر از آموزش راهبردهای شناختی موجب‌ افزایش درک مطلب می‌شود. داده‌های مربوط به جدول 8 شاخص‌های توصیفی گروه‌ها براساس‌ راهبردها و همچنین مقایسه میانگین‌های افزوده گروه‌ها با استفاده از آزمون شفه(جدول 01)، نشان می‌دهد که بین نمرات افزوده گروه‌های آزمایشی آموزش راهبردهای فراشناختی و شناختی تفاوت معنادار وجود دارد(1%>P). جدول 01-مقایسه میانگین‌ها با استفاده از آزمون تعقیبی شفه (به تصویر صفحه مراجعه شود) *معناداری در سطح 1% بحث یافته‌های این پژوهش نشان داد که راهبردهای یادگیری و سبک‌های تفکر می‌توانند بر درک‌ مطلب اثر مشترک داشته‌باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.