Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی مهارت نوشتن (کتاب بخوانیم و بنویسیم) دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدارس شهر یاسوج در سال تحصیلی 1382 - 83

نویسنده: ؛ ؛ ؛

پاییز 1384 - شماره 1 (16 صفحه - از 145 تا 160)

کلیدواژه ها : ارزشیابی ،مهارت نوشتن ،پایه اول ابتدایی

کلید واژه های ماشینی : مهارت نوشتن ،نوشتن ،ارزشیابی مهارت نوشتن ،ابتدایی ،دانش‌آموزان پایه اول ،پایه اول ،ارزشیابی مهارت ،الگوی کتاب درسی ،توانایی مهارت نوشتن ،خواندن و نوشتن ،آموزش ابتدایی ،آزمون نوشتاری ،آموزش خواندن ،تحصیلی ،کتاب بخوانیم ،ابتدایی توانایی مهارت ،ابتدایی مدارس ،نوشتاری ،یاسوج در سال تحصیلی ،زبان فارسی ،کلاس پایه اول ،نوشتن در کتاب ،آموزش خواندن و نوشتن ،کتاب فارسی ،مهارت‌های خواندن ،نوشتن از توانایی ،روش‌های آموزش ،سال تحصیلی ،توانایی نوشتن ،کتاب درسی

پژوهش حاضر به ارزشیابی مهارت نوشتن(کتاب بخوانیم و بنویسیم)دانش‌آموزان پایه اول‌ ابتدایی در سال تحصیلی 83-1382 با توجه به اهدافی که برای مهارت نوشتن در کتاب‌ راهنمایی معلم تدوین شده،پرداخته است.روش مورد استفاده در این پژوهش از نوع‌ ارزشیابی و جامعه آماری آن شامل همه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مدارس دخترانه و پسرانه دولتی و غیرانتفاعی شهر یاسوج است. روش نمونه‌گیری در این پژوهش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای است که 19 کلاس پایه اول‌ ابتدایی به شیوهء تصادفی به عنوان خوشه انتخاب شده‌اند.ابزار اندازه‌گیری در این پژوهش‌ آزمون نوشتاری 14 سؤالی محقق ساخته می‌باشد،برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است.نتایج به دست آمده نشان داد که دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی‌ توانایی مهارت نوشتن را براساس الگوی کتاب درسی دارند و پسران نسبت به دختران در مهارت نوشتن از توانایی بیشتری برخوردارند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.