Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر میزان دانش معلم از موضوع تدریس بر نحوه بیان مطالب و یادگیری دانش آموزان

نویسنده: ؛ ؛

زمستان 1384 - شماره 2 (22 صفحه - از 13 تا 34)

کلیدواژه ها : دانش معلم ،موضوع تدریس ،نحوه بیان مطالب ،یادگیری

کلید واژه های ماشینی : سخنرانان ،پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان سخنرانان ،پیشرفت تحصیلی ،آزمون پیشرفت تحصیلی ،دانش‌آموزان سخنرانان غیر مسلط ،دانش‌آموزان از سخنرانان مسلط ،آزمون پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ،میزان یادگیری دانش‌آموزان سخنرانان غیر ،سخنرانان غیر مسلط ،سخنرانان مسلط از اصطلاحات ،پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ،نتایج آزمون پیشرفت تحصیلی ،سخنرانان مسلط ،اصطلاحات مبهم ،میزان یادگیری دانش‌آموزان سخنرانان ،غیر مسلط ،مسلط ،میزان یادگیری دانش‌آموزان ،روشنی بیان ،معلم از موضوع تدریس ،اوم ،دانش‌آموزان سخنرانان مسلط ،یادگیری دانش‌آموزان ،تحصیلی ،نسبت اصطلاحات مبهم سخن‌ران ،دانش‌آموزان سخنرانان ،لند ،مبهم ،گروه غیر مسلط ،اصطلاحات مبهم استفاده

دانش‌آموزان از سخنرانان مسلط و غیر مسلط تفاوتی نشان نداد.یکی از پیشنهادهای علمی‌ برخاسته از یافته‌های این پژوهش آن است که معلمان می‌توانند با افزایش سطح تسلط خود بر مطالب درسی و نیز با اجتناب از کاربرد اصطلاحات مبهم،بر روشنی بیان خود و به دنبال‌ آن بر میزان یادگیری دانش‌آموزان بیفزایند. د.همچنین،سخنرانان غیر مسلط بیشتر از سخنرانان مسلط از اصطلاحات مبهم استفاده کردند،ولی در نسبت بیانات«آ،ا و اوم»تفاوتی‌ با هم نداشتند.نتایج آزمون پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان سخنرانان مسلط بالاتر از نتایج‌ آزمون پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان سخنرانان غیر مسلط بود،اما نتایج ارزشیابی‌

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.