Skip to main content
فهرست مقالات

ساختار کتاب درسی و رویکرد حل مسئله

نویسنده: ؛

بهار 1385 - شماره 3 (18 صفحه - از 147 تا 164)

کلیدواژه ها : حل مسأله ،برنامهء درسی ،کتاب‌های درسی ،تولید دانش ،فرآیند تفکر

کلید واژه های ماشینی : رویکرد حل مسئله ،حل مسئله ،ساختار کتاب درسی ،تولید دانش ،کتاب درسی ،تولید علم ،فرایند حل مسئله ،ساختار کتاب ،مهارتهای تفکر ،مهارتهای تفکر دارند ،درسی و رویکرد ،یادگیرنده ،فرایندهای تفکر ،حل مسأله ،برنامه‌ها و کتاب‌های درسی ،دانشجو ارایه ،مراحل حل مسئله ،کلاس درس ،ارایه می‌شود ،علم و دانش ،ممکن ،متن کتاب درسی ،توجه قرار گیرد ،متن درس ،تعریف مسئله ،راه‌حلهای ممکن ،طراحی و تولید ،مفهوم علم ،محتوای کتاب ،درسی دانشگاهی

به منظور تهیه و تدوین برنامه‌ها و کتاب‌های درسی،تولید دانش به عنوان یک راهبرد بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.تهیه و تولید مواد آموزشی نقش بسیار مهمی در یادگیری و همچنین در ارتقاء و افزایش مهارتهای تفکر دارند.از این‌رو،مهارت‌های تفکر،در طراحی و تولید مواد آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد.علاوه بر این،هشت فرآیند برای تفکر،یعنی،شکل‌گیری مفهوم،تدوین‌ اصول،درک و فهم،حل مسأله،تصمیم‌گیری،تحقیق و تلفیق نقش بنیادی در تولید دانش ایفا می‌کنند.از میان این عوامل،مهارت حل مسأله،به لحاظ ارتباط نزدیک آن با تولید دانش،در مقالهء حاضر مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.