Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی عامل مرتبط با افت تحصیلی درس زبان انگلیسی از منظر دانش آموزان، معلمان و مدیران

نویسنده:

ISC (26 صفحه - از 151 تا 176)

کلید واژه های ماشینی : افت تحصیلی درس زبان انگلیسی، دانش‌آموزان، افت تحصیلی زبان انگلیسی، افت تحصیلی، خودپنداره، درس زبان انگلیسی مؤثر، زبان انگلیسی از منظر دانش‌آموزان، درس زبان انگلیسی از منظر، معلمان و مدیران، عوامل افت تحصیلی زبان انگلیسی، بررسی عوامل مرتبط با افت، آموزش، عوامل، افت تحصیلی زبان انگلیسی تلقی، پژوهش، علل افت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس، پرسشنامه، آموزشگاه، خانواده، خودپندارهء تحصیلی زبان انگلیسی، خودپندارهء تحصیلی، خودپنداره تحصیلی، آزمون، افت تحصیلی درس زبان رابطه، خودپندارهء تحصیلی بالا، مقیاس، افت تحصیلی در درس زبان، زبان انگلیسی از منظر دانش، درس زبان انگلیسی دورهء متوسطه، افت زبان انگلیسی مؤثر

خلاصه ماشینی: "طرح تحقیق با توجه به اینکه هدف پژوهش حاضر،بررسی عوامل مرتبط با افت تحصیلی درس زبان‌ انگلیسی دورهء متوسطه براساس متغیرهای فردی،خانوادگی،محیطی و آموزشگاهی است لذا در این پژوهش از روش علی-مقایسه‌ای یا روش پس‌رویدادی استفاده می‌شود که با نظر خواهی از دانش‌آموزان،معلمان و مدیران اطلاعات لازم جهت بررسی علل وقوع افت‌ تحصیلی که در گذشته رخ داده است جمع‌آوری می‌گردد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) همان‌گونه که در جدول 3 ملاحظه می‌شود دانش‌آموزان،معلمان و مدیران عوامل‌ فردی شامل عدم برنامه‌ریزی صحیح و کم‌کاری و تلاش کم،ترس و اضطراب،تلقین مشکل‌ بودن درس،پایهء ضعیف دانش‌آموز،عدم آشنایی با روش صحیح مطالعه و علاقه کم به‌ یادگیری درس را عوامل فردی مؤثر در افت تحصیلی درس زبان انگلیسی تلقی می‌کنند. یافته دیگر پژوهش حاضر این بود که عوامل مربوط به آموزشگاه شامل بی‌توجهی‌ معلمان،عدم حل تمرینات کتاب،عدم تدریس کلیه مطالب،خلق و خوی نامناسب معلم،رفتار نامناسب معلم،سهل‌انگاری معلم و تأخیر در تشکیل کلاس‌ها از نظر دانش‌آموزان،معلمان و مدیران در افت تحصیلی درس زبان انگلیسی مؤثر است. نتایج پژوهش حاضر همچنین مؤید آن است که دانش‌آموزان،معلمان و مدیران عوامل‌ مربوط به محیط شامل خوابگاه‌های شلوغ در مدارس شبانه‌روزی،فقدان محیط مناسب‌ مطالعه در مدرسه و خانه و کلاس‌های شلوغ را در افت تحصیلی زبان انگلیسی مؤثر می‌دانند اما فاصله زیاد محل تحصیل از محل زندگی را مهم نمی‌دانند دانش‌آموزان نبود سرویس ایاب‌ و ذهاب را مؤثر نمی‌دانند اما معلمان و مدیران این عامل را مهم تلقی می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.