Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی میزان توانمندی دانش آموزان متوسطه استان گیلان در استفاده از مهارت های زندگی

نویسنده: ؛

پاییز 1385 - شماره 5 (24 صفحه - از 75 تا 98)

کلیدواژه ها : مهارت‌های زندگی ،وضعیت اقتصادی ،توانمندی دانش‌آموزان

کلید واژه های ماشینی : میزان توانمندی دانش‌آموزان متوسطه ،استفاده از مهارت‌های زندگی ،مهارت‌های زندگی ،مهارت‌های زندگی تفاوت معناداری ،زندگی تفاوت معناداری وجود ،میزان توانمندی دانش‌آموزان ،استفاده از مهارت‌های ،میزان توانمندی دانش‌آموزان پسر ،میزان توانمندی ،مهارت‌های زندگی رابطه معناداری ،مهارت‌های زندگی تفاوت ،تفاوت معناداری وجود ،زمینه منابع کسب اطلاعات تفاوت ،دختر متوسطه در استفاده ،زندگی رابطه معناداری وجود ،توانمندی دانش‌آموزان ،متوسطه ،کسب اطلاعات تفاوت معناداری ،دانش‌آموزان پسر و دختر ،میزان استفاده از مهارت‌های ،توانمندی دانش‌آموزان پسر ،زمینه منابع کسب اطلاعات ،توانمندی دانش‌آموزان در استفاده ،میزان آگاهی ،اطلاعات تفاوت معناداری وجود ،معناداری وجود ،پسر و دختر متوسطه ،مهارت‌های زندگی رابطه ،کسب اطلاعات از مهارت‌های ،دانش‌آموزان متوسطه

معناداری وجود دارد.یعنی پسران بیشتر از دختران از مهارت‌های زندگی استفاده می‌کنند. دانش‌آموزان مهمترین منابع کسب اطلاعات در زمینه مهارت‌های زندگی را به ترتیب‌ والدین 19/7 درصد،کتاب‌های درسی 18/8 درصد،کتاب‌های غیر درسی 7/5 درصد، رسانه‌های گروهی 4/2 درصد ذکر کرده‌اند و همچنین بین پسران و دختران در زمینه منابع‌ کسب اطلاعات تفاوت معناداری وجود ندارد.ولی بین مناطق آموزش و پرورش و پایه‌ تحصیلی در زمینه منابع کسب اطلاعات از مهارت‌های زندگی تفاوت معناداری وجود دارد.بین میزان توانمندی دانش‌آموزان پسر و دختر متوسطه در استفاده از مهارت‌های‌ زندگی تفاوت معناداری وجود دارد و نیز بین میزان آگاهی،معدل دانش‌آموزان و استفاده‌ از مهارت‌های زندگی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ولی بین سن و استفاده از مهارت‌های زندگی رابطه معناداری وجود ندارد و در نهایت این‌که بین دانش‌آموزان‌ طبقات گوناگون اقتصادی،سطوح تحصیلات والدین و رشته تحصیلی در استفاده از مهارت‌های زندگی تفاوت معناداری وجود دارد ولی بین دانش‌آموزان مناطق مختلف‌ استان گیلان در استفاده از مهارت‌های زندگی تفاوت معناداری وجود ندارد.از مهارت‌های زندگی تفاوت

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.