Skip to main content
فهرست مقالات

استفاده از ژرفانمای تفکر سیستمی برای بهبود نگه داری، عملیات و کیفیت فرایند

نویسنده: ؛ ؛

مترجم: ؛

تابستان 1383 - شماره 15 (14 صفحه - از 61 تا 74)

کلیدواژه ها : مدیریت کیفیت جامع ،تفکر سیستمی ،سطح کنترل کیفیت ،کیفیت فرایند ،بازده برنامه‌ریزی شده

کلید واژه های ماشینی : تفکر سیستمی ،نگهداری و تعمیرات ،نگه‌داری و تعمیرات ،قابلیت اطمینان ،نگهداری ،کیفیت فرایند ،مدیریت تولید ،TPM ،تعمیرات پیشگیرانه ،کاهش فشار بر بازده ،سیستم نگه‌داری و تعمیرات ،فشار بر بازده ،مدیریت نگهداری و تعمیرات ،بهبود کیفیت ،نگه‌داری و تعمیرات پیشگیرانه ،بهبود فرآیند ،تعمیرات و نگهداری ،قابلیت اطمینان تجهیزات ،بهبود کیفیت فرآیند ،مدیریت کیفیت ،کیفیت فرآیند ،حل مسئله ،پیشگیرانه ،نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ،افزایش بازده ،فشار بر نگه‌داری ،اطمینان تجهیزات ،تجهیزات و ماشین‌آلات ،ماشین‌آلات و تجهیزات ،مدیریت نگه‌داری

این مقاله بر اساس تجربیات نویسنده و مشاهدات وی در دو کارخانه نگاشته شده است و از این بابت بر تجربهء ارزشمندی متکی است.جنبه‌های رفتاری بهبود فرآیند و انگاره‌های نگهداری و تعمیرات همراه با تعهد به اهداف‌ مدیریت تولید و عملیات،برای ارائهء مطالب با هم ترکیب شده‌اند.همچنین از نمودارهای حلقوی علیت(که بخشی از جعبه ابزار پویاییهای سیستم به شمار می‌آیند)بین متغیرها و انگاره‌ها استفاده شده است.هدف ارائهء شناخت عمیق و ژرفانمایی در چارچوب تفکر سیستمی است.همچنین،این مقاله به توضیح علل موفقیت محدود اجرای طرحهای بهبود می‌پردازد و برای این معضل پیشنهاد می‌کند که رابطهء سنتی مشتری-تأمین‌کننده در خدمات نگهداری و تعمیرات،بین‌ سیستم تولید و سیستم نگهداری و تعمیرات معکوس شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.