Skip to main content
فهرست مقالات

مهندسی مجدد فرایندهای اطلاع رسانی (مورد مطالعه: سازمان مالی شرکت ایران خودرو)

نویسنده:

(14 صفحه - از 77 تا 90)

کلیدواژه ها : مهندسی و بازطراحی مجدد ،فرایندهای اطلاع‌رسانی ،ذینفعان کلیدی

کلید واژه های ماشینی : مهندسی مجدد فرایندهای اطلاع‌رسانی، اطلاع‌رسانی سازمان مالی شرکت ایران‌خودرو، ذینفعان کلیدی فرایندهای اطلاع‌رسانی سازمان، مشکلات ذینفعان کلیدی فرایندهای اطلاع‌رسانی، سازمان مالی شرکت ایران‌خودرو، فرایندهای اطلاع‌رسانی سازمان مالی شرکت، مهندسی مجدد، فرایندهای، مهندسی مجدد فرایندهای اطلاع‌رسانی سازمان، اطلاعات، شناسایی ذینفعان کلیدی سازمان، ذینفعان کلیدی سازمان مالی، شناسایی مشکلات ذینفعان کلیدی، جهت رفع مشکلات ذینفعان کلیدی، تعیین ذینفعان کلی فرایندهای اطلاع‌رسانی، مشکلات ذینفعان کلیدی اطلاع‌رسانی سازمان، راهکارهای جدید، ذینفعان کلیدی، شناسایی فرایندهای اصلی اطلاع‌رسانی، شناسایی، سازمان مالی شرکت ایران، سازمان مالی، شناسایی مشکلات ذینفعان کلیدی سازمان، تحقیق مهندسی مجدد فرایندهای اطلاع‌رسانی، جهت شناسایی ذینفعان کلیدی سازمان، جهت شناسایی مشکلات ذینفعان کلیدی، ذینفعان کلی، روشی جهت رفع مشکلات ذینفعان، زمان، فرایندهای اطلاع‌رسانی ادارهء کل حسابداری

در این مقاله از مهندسی مجدد به عنوان روشی جهت رفع مشکلات ذینفعان کلیدی فرایندهای اطلاع‌رسانی‌ سازمان مالی شرکت ایران خودرو استفاده شده است.محقق ضمن آشنایی با برنامه‌ریزی راهبردی سازمان مالی،ذینفعان‌ کلیدی آن سازمان و مشکلات آنها در ارتباط با نحوهء اطلاع‌رسانی را مورد شناسایی ققرار داده و هم‌چنین فرایندهای اصلی‌ اطلاع‌رسانی و نقاطگیر و گلوگاه آنها را تعیین کرده و در پایان با ارائهء راهکارهای جدید انجام فرایند،به کنترل و ارزیابی نتایج پرداخته است.

خلاصه ماشینی: "الف)نقاط گیر و گروگاه فرایند تهیه و تدوین بودجهء کل شرکت *تأخیر زمانی در دریافت اطلاعات نیازها و مبناهای بودجه از واحدهای مختلف سازمان *عدم همزمانی فعالیتهای دریافت اطلاعات سال واقعی با دریافت مبانی و روشهای مورد نیاز از مجموعهء معاونت مالی *عدم یکپارچگی بستر IT موجود در سازمان مالی *زمان‌بری زیاد انجام اصلاحات و تعدیلات برنامه و نیازهای واحدها *بودجه‌ریزی هزینه‌های عملیاتی شرکت بر مبنای سال و به صورت کلی و نه به تفکیک ماه و واحدهای آن *ارائهء گزارش پیش‌بینی‌ EPS به صورت سالیانه ب)نقاط گیر و گلوگاه فرایند کنترل بودجهء تأمین کالاهای سرمایه‌ای *عدم دسترسی واحد سفارشات به اطلاعات ماندهء بودجهء واحدهای مختلف ج)نقاط گیر و گلوگاه فرایند اعطای وام *طولانی بودن زمان انجام فرایند به واسطهء اخذ ضمانت از دو نفر ضامن و احراز هویت متقاضی و ضامنها در واحد مالی *طولانی بودن زمان تهیهء صورت ریز بدهی از روی فهرست صندوق و به صورت دستی و ارسال به خدمات‌ ماشینی *تجمع کارکنان در ادارهء حقوق و مزایا و طولانی بودن زمان پرداخت وام توسط صندوق د)نقاط گیر و گلوگاه فرایند پرداخت معوقهء حقوق و مزایا *طولانی بودن زمان محاسبه و تکمیل فرم معوقهبه صورت دستی *طولانی بودن زمان و دوباره‌کاری تطبیق فهرست دریافتی از خدمات ماشینی با احکام کارگزینی(سه بار در ماه) *دوباره‌کاری در تهیهء فهرست بیمه و مالیات و به طور دستی مرحلهء پنجم-ارائهء راهکارهای جدید انجام فرایند پس ازت عیین نقاط گیر و گلوگاه فرایندهای اصلی،مهندسی مجدد فرایندها و ارائهء راهکارهای جدید انجام‌ فرایند ارائه شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.