خلاصه ماشینی:
"موضوعات مورد بررسی در این تحقیق عبارتند از: -تاریخچهء پیدایش و توسعه آموزش استثنائی،تشکیلات فعلی،نحوهء شناسایی و ردیابی کودکان معلول؛ -امکانات به کار گرفته شده جهت آموزش خاص معلولین و کودکانی که در مدارس عادی دچار مشکل میباشند؛ -مقررات و اقداماتی که برای ادغام معلولین با کودکان عادی صورت گرفته است؛ -تربیت آموزگاران مجرب برای آموزش معلولین؛ -همکاری بینالمللی در زمینهء آموزش ویژه و تربیت آموزگاران تعلیم یافته؛ -وضعیت قانونی آموزش استثنائی و کمک مالی دولت؛ -طرز تلقی جامعه از معلولین؛ -برنامه و چشماندازهای آتی آموزش استثنائی.
یکی از وظایف اساسی اتحادیهء بینالمللی،برگزاری برنامههای مؤثر برای مبادلات بینالمللی است؛برنامههایی از قبیل: -برگزاری سمینارهای آموزش عملی در رابطه با نیازهای یک کشور یا یک منطقه؛ -تبادل کارشناس؛ -برگزاری سمپوزیوم و گردهماییهای بینالمللی پیرامون موضوعات اساسی و عمده؛ -ترجمه و انتشار اطلاعات در زمینههای اساسی و عمده؛ -تهیهء«جزوههای راهنما»از قبیل«گام به گام»و جزوهء راهنمایی برای کاربرد«اعلامیه حقوق معلولین ذهنی»که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.
هدفهای عمدهء اتحادیه بینالمللی -هدایت و واداشتن معلولین ذهنی به یک زندگی عادی به کمک خود آنها یا افراد فامیل و یا سرپرستان و کارشناسان مختلف؛ -پخش اطلاعات و اخبار انجمنهای عضو و ارتقاء مبادلات بینالمللی؛ -تشویق به ایجاد انجمنهای جدید و کمک به پیشرفت آنها؛ -تهییج افکار عمومی برای کمک به معلولین ذهنی؛ -حمایت از اصول عمدهء اعلامیهء حقوق معلولین ذهنی که در سال 1968 توسط اتحادیه بینالمللی اعلام شد و در سال 1971 توسط سازمان ملل به تصویب رسید."