خلاصه ماشینی:
"معلم حرفهای یادگیری مبتنی بر مغز افسانه سنه پژوهشگران مغز و متخصصان آموزش و پرورش،هرکدام بنا به درک ضرورت بهینهسازی آموزش در محیطهای رسمی مدرسهای و برون مدرسهای،توجه ویژهای به کار کرد مغز و نقش آن در یادگیری داشتهاند.
یافتههای پژوهشگران نشان میدهد که: مغز هر انسان سالم داری یک تریلیون سلول است که صد بیلیون از آنها،سلولها یا نرونهای فعالند،و 900 بیلیون دیگر سلولهایی عصبی هستند که به تغذیه سلولهای فعال میپردازند.
اطلاعات در دندریتها ذخیره میشوند مغز یک نوزاد ارتباطات نرونی مربوط به یادگیری را با سرعتی بیش از 3 بیلیون ارتباط در ثانیه، برقرار میسازد.
یکی از این طولموجها طولموج بلند«بتا»نام دارد که هنگام بهرهگیری از اطلاعات پیشین نظیر:راندن اتومبیل و سخن گفتن به کار میافتد.
3. پردازش فعال:در این روش آموزشی،به یادگیرنده فرصت میدهند اطلاعات دریافتیاش را تثبیت کند و درونسازی آنها بپردازد.
2. آموزش:معلمان باید به دانشآموزان فرصت دهند،به صورت گروهی و از طریق همیاری به یادگیری بپردازند و از یادگیریهای پیرامونی خود نیز استفاده کنند."