خلاصه ماشینی:
"یکی از اولین مشکلاتی که در تغییر نگرشها وجود دارد این است که یادگیرندگان در مورد وجود حق انتخابهای دیگر چیزی نمیدانند.
این امر به خصوص وقتی صادق است که نتایج مطلوب طولانی مدت هستند و با رفتارهایی با مزایای کوتاهمدت متناقضند.
هرچه سرمشق انسانی برای یادگیرنده برجستهتر باشد،احتمال این که او رفتار نشان داده شده توسط سرمشق را برگزیند،بیشتر است.
اگر ممکن است رفتار مطلوب را در چهارچوب بزرگتری از ارزشها قرار دهید.
مهارتهایی را که رفتار انتخابی مطلوب را ممکن میسازند،شناسایی کنید و آنها را آموزش دهید.
این امر ممکن است خیلی واضح به نظر رسد که مردم نمیتوانند غذاهایی با کلسترول کم بخورند،وقتی نمیدانند کدام غذاها کلسترول دارند.
اگر معلمها میخواهند دانشآموزان آنها «مستقل»باشند،باید این رفتار را شناسایی کنند و به آن پاداش دهند.
به نظر تمار کلر این کار،اعتماد بیشتر را ضمن اینکه یادگیرندگان به سمت رفتارهای مطلوبتر پیش میروند، در آنها رشد خواهد بود."