خلاصه ماشینی:
"ما با منظم کردن تلاش میکنیم به همهء چیزهای مهم توجه کنیم و براساس درجهء اهمیت آنها، آن موضوعات را در نظر بگیریم و چیزی را از قلم نیندازیم.
این معیارها در جریان معلمی ما چه چیزهایی هستند؟وقتی کتابی برای دانشآموزان نوشته میشود و برنامهای تدوین میگردد و یا معلمی در کلاس درس میکوشد که موضوع خاصی را تدریس کند،با توجه به چه معیارهایی این فعالیتها باید سازماندهی شوند؟ ما برحسب معیارهای مختلف،از منطقهای متفاوتی میتوانیم استفاده کنیم.
و آیا اساسا باید بهخوبی و بدی مسائل در آموزش و تدریس توجه کرد؟ توجه به فضیلتهای اخلاقی و رذایل رفتاری و لحاظ کردن مسأله خیر و شر،به ما کمک میکند که موضوعات را برحسب خوبی و بدی آنها اولویتبندی کنیم و در تدریس و آموزش،آنها را بهحساب آوریم.
دنیای اطراف ما پر است از اشیای فراوان و متنوعی که باهم تفاوتهای اساسی دارند، ولی در برخی جنبهها به هم بسیار شبیه هستند: اول اینکه همهء آنها در مکانی خاص قرار دارند."