خلاصه ماشینی:
"البته هستند همکارانی که 18 یا 20 (به تصویر صفحه مراجعه شود) ساعت کلاس دارند و بقیهء ساعات موظف خود را در دفتر میگذرانند،اما 24ساعت ما زاد،یعنی لطمه زدن تمام و کمال به روح و روان معلم!» درباره ارتقای شغلی معلمان ما زاد نظرش این بود:«در چند سال اخیر، آنهایی که جوانتر و کمسابقهتر بودند، امتیاز گرفتند و ارتقای شغلی پیدا کردند و حقوقشان بالا رفت.
در ادارهء ما اگر معلمی در هفته 24 ساعت کلاس نداشته باشد یا حتی 4 یا 6 ساعت بیکلاس باشد،معلم ما زاد محسوب میشود،ولی شما بهتر میدانید که کار مفید در ادارات دیگرچه قدر است و چه تعداد از آنها ما زاد هستند؟در ادارهء ما به چند دلیل نیروی ما زاد وجود دارد: 1.
مگر میتوان در یک سال بیش از 40 ساعت آموزش ضمن خدمت دید؟مگر خدمت در مناطق محروم امتیاز ندارد؟مگر سابقهء تدریس در نظر گرفته نمیشود؟من احساس میکنم، عدم همکاری مدیران یک منطقه و ابتکار به خرج ندادن در برنامهریزیها،یکی از دلایل ما زاد شدن معلمان است.
-در کنار مشکل به کارگیری برخی از معلمان و پیدا کردن کلاس برای آنها، آیا در بخش نیروی انسانی،به کیفیت آموزش و اطلاعات معلمان هم توجه میشود؟ -حتما!ما در سال گذشته 2500 نفر نیروی حق التدریسی گرفتیم؛ تعدادی لیسانس به بالا برای رشتههای فنی حرفهای و تعدادی هم فوق دیپلم به عنوان استادکار در بخش کار و دانش.
ما باید یا سازمان مدیریت و برنامهریزی،در تعریف نیروی ما زاد در آموزش و پرورش که معضلی اساسی به حساب میآید نیز به تفاهم برسیم و برای برطرف کردن نگرانی معلمان و تأمین خواستههای به حق آنها نه در حد بخشنامه و دستور العمل،بلکه در عمل بکوشیم."