Skip to main content
فهرست مقالات

پیشینه تبلیغ در اسلام

نویسنده:

(18 صفحه - از 112 تا 129)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ، اسلام، خطابه، پیامبر، جنگ، تاریخ، سیاسی، دعوت، پیامبر اکرم، رادیو

خلاصه ماشینی: "همهء اینها در راستای دعوت رسالت‌ و تحکیم مبانی اسلام و فراهم ساختن زمینه‌ برای تشکیل جامعه مستقل اسلامی صورت‌ می‌گرفت و نیز«معاهده حدیبیه»2و هزمان با دعوت برون مرزی و نامه به سران دول و ملل‌ وادیان و دیگر قبایل و سپس فتح مکه که نقش‌ عظیمی در دعوت و توسعه آن ایفا می‌کرد و بسیج نیروهای نظامی جهت مقابله‌ با توطئه‌های کفار و اهل کتاب و دشمنان‌ داخلی و خارجی و غزوات و سرایا که هر یک‌ موفقیتی جدید در جهانشمول ساختن اسلام‌ داشت و مسئله حج رسمی پس از فتح مکله‌ و مسئله غدیرخم و تعیین جانشینی علی علیه‌ السلام که آخرین پیام مکمل رسالت بود تا می‌رسیم به آخرین وصایای پیامبر با مردم‌ در خانه و بستر و مجسد و توصیه به«کتاب‌ و عترت»و مسئله جانشینی و ولایت امت پس‌ از آن حضرت و واکنش‌های عده‌ای در حیات‌ رسول الله و دیگر حوادث که با تبلیغ اسلام‌ بی‌ارتباط نبود. گر چه این‌ شکل از تبلیغات در قرن اخیر در مجامع‌ علمی اروپا به صورت مستقل و یا زیر مجموعه‌ علوم اجتماعی و بویژه ارتباطات مطرح‌ گردیده است و پس از جنگ جهانی اول‌ (1914)و دوم(1939)دانشگاهیان به‌ مطالعه و بررسی مسائل تبلیغاتی در سطح‌ نظامی و سیاسی و جنگ روانی،به بحث‌ پرداختند و قواعد و قوانینی را برای آن‌ تدوین کردند،با این حال نمی‌توان ادعا کرد علمی شدن تبلیغات در انحصار اروپاییهاست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.