Skip to main content
فهرست مقالات

پیشینه تبلیغ در اسلام

نویسنده:

(18 صفحه - از 112 تا 129)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ ،اسلام ،خطابه ،پیامبر ،جنگ ،تاریخ ،سیاسی ،دعوت ،پیامبر اکرم ،رادیو ،دانش ،کتاب ،فن ،تبلیغ در اسلام ،اجتماعی ،عرب ،فرهنگ ،آموزش ،سخن ،تبلیغات اسلامی ،علمی ،ابزار تبلیغ ،وسائل ،جهان ،مردم ،ابزار ،تاریخ تبلیغ ،رهبر تاریخ تبلیغ در اسلام ،زبان ،عصر پیامبر اکرم

خلاصه ماشینی:

"همهء اینها در راستای دعوت رسالت‌ و تحکیم مبانی اسلام و فراهم ساختن زمینه‌ برای تشکیل جامعه مستقل اسلامی صورت‌ می‌گرفت و نیز«معاهده حدیبیه»2و هزمان با دعوت برون مرزی و نامه به سران دول و ملل‌ وادیان و دیگر قبایل و سپس فتح مکه که نقش‌ عظیمی در دعوت و توسعه آن ایفا می‌کرد و بسیج نیروهای نظامی جهت مقابله‌ با توطئه‌های کفار و اهل کتاب و دشمنان‌ داخلی و خارجی و غزوات و سرایا که هر یک‌ موفقیتی جدید در جهانشمول ساختن اسلام‌ داشت و مسئله حج رسمی پس از فتح مکله‌ و مسئله غدیرخم و تعیین جانشینی علی علیه‌ السلام که آخرین پیام مکمل رسالت بود تا می‌رسیم به آخرین وصایای پیامبر با مردم‌ در خانه و بستر و مجسد و توصیه به«کتاب‌ و عترت»و مسئله جانشینی و ولایت امت پس‌ از آن حضرت و واکنش‌های عده‌ای در حیات‌ رسول الله و دیگر حوادث که با تبلیغ اسلام‌ بی‌ارتباط نبود. گر چه این‌ شکل از تبلیغات در قرن اخیر در مجامع‌ علمی اروپا به صورت مستقل و یا زیر مجموعه‌ علوم اجتماعی و بویژه ارتباطات مطرح‌ گردیده است و پس از جنگ جهانی اول‌ (1914)و دوم(1939)دانشگاهیان به‌ مطالعه و بررسی مسائل تبلیغاتی در سطح‌ نظامی و سیاسی و جنگ روانی،به بحث‌ پرداختند و قواعد و قوانینی را برای آن‌ تدوین کردند،با این حال نمی‌توان ادعا کرد علمی شدن تبلیغات در انحصار اروپاییهاست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.