Skip to main content
فهرست مقالات

تجربه های آموزشی موفق مرزی ندارند (بررسی تطبیقی نظام آموزش و پرورش متوسطه ایران با نظام های آموزشی کشورهای سوئد، اتریش، کانادا و فرانسه تشخیص قوت و ضعف آن

نویسنده:

(3 صفحه - از 30 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : آموزش ،نظام آموزش و پرورش متوسطه ،آموزش و پرورش ،آموزش متوسطه ،متوسطه ،پرورش متوسطه‌ی ایران با نظام‌های ،نظام آموزشی ،اتریش ،آموزشی کشورهای سوئد ،بررسی تطبیقی نظام آموزش ،نظام‌های آموزشی کشورهای سوئد ،آموزش و پرورش تطبیقی ،مدارس ،دانش‌آموزان ،دار الفنون ،آموزش عالی ،موضوع آموزش و پرورش تطبیقی ،نظام آموزشی متوسطه فرانسه ،معلم ،تجربه‌های آموزشی موفق ،دوره‌های آموزش ابتدایی و متوسطه ،دبیرستان ،فنی ،نظام آموزشی کشور ،دوره‌های آموزش متوسطه ،مدارس کشور فرانسه تحصیل ،مدرسه‌ی دار الفنون ،نظام‌های آموزشی ایالات کشور ،پایان دوره‌ی متوسطه به دانش‌آموزانی ،نظام آموزشی اتریش

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) تجربه‌های آموزشی موفق‌ مرزی ندارند بررسی تطبیقی نظام آموزش و پرورش متوسطه‌ی ایران‌ با نظام‌های آموزشی کشورهای سوئد،اتریش،کانادا و فرانسه تشخیص قوت و ضعف آن‌50 علی اخروی،کارشناس ارشد مدیریت ضرورت آموختن‌51 تجزیه و تحلیل و شناخت نظام‌های‌ آموزشی از سه نظر اهمیت دارد: 1. اما سؤال این است که آیا می‌توان تجربه‌ی آموزشی موفقیت‌آمیز کشوری را در کشور دیگر به کار برد؟ برای مثال تا چه حد تجربه‌ی ژاپن در مورد خصوصی کردن آموزش متوسطه و نیز واحدی کردن آن،در اصلاحات آموزشی‌ ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ در تاریخ آموزش و پرورش تطبیقی،مفهوم‌ اقتباس فرهنگی جای مهمی داشته است؛به‌ نحوی که«تطبیق‌گران»اولیه مانند ویکتور کوزن‌1و ژولین دوپاری‌2تأکید زیادی در این‌باره داشته‌اند. علی رغم گرایش کنونی مبنی بر در نظر گرفتن آموزش فنی در حکم شاخه‌ای‌ از آموزش متوسطه،در این مقاله تنها از آموزش متوسطه با اصطلاح کلی‌ صحبت خواهد شد که هدف آن عبارت از کسب فرهنگ ادبی و علمی‌ است که به نوجوانان(در دوره‌ی اول)و جوانان(در دوره‌ی دوم)فرصت‌ شناخت و درک دنیای کنونی و فعالیت در چنین دنیایی را بدهد. نظام آموزشی کشور یک پارچه است و ساختار آن در دهه‌های 60 و 70، دست‌خوش تغییراتی تدریجی شده است که از جمله‌ی این تغییرات،می‌توان‌ به تفکیک دوره‌های آموزش ابتدایی و متوسطه اشاره کرد. گفتنی‌ است که این واحدهای آموزشی در طول دوره‌ی آموزشی 4 ساله دوره‌ی‌ متوسطه یا در خلال آموزش تکمیلی یک ساله‌ی پس از اتمام دوره‌های‌ متوسطه ارائه می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.