چکیده:
نیز برای بیشتر بازارهای صادراتی منفی است. در مجموع اگرچه صادرات صنعت چرم کشور دارای رشد است اما تا رسیدن به مزیت پایدار و رقابتی بهویژه در محصولات باارزش افزوده بالاتر فاصله دارد.پیمودن این فاصله مستلزم توجه به عوامل تعیینکننده مزیت رقابتی چون فناوری،تحقیق و بازاریابی است. ور در گروه برندگان بازار چرم قرار گرفته
خلاصه ماشینی:
"شاخص TM چرم جدول 6-نرخهای رشد کل واردات جهان،واردات چرم جهان و صادرات چرم ایران (TM) (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع محاسبات پژوهش حاضر تحلیل شاخص TM چرم نشان میدهد که اگرچه بازار چرم در سالهای اخیر رو به افول است ولی ایران سهم بیشتری از این بازار را به دست میگیرد و برخلاف بازار پوست، در گروه برندگان قرار میگیرد.
شاخص TM کفش چرمی جدول 7-نرخ رشد کل واردات جهان،واردات کفش چرمی جهان و صادرات کفش چرمی ایران (TM) (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع:محاسبات پژوهش حاضر شاخص TM در خصوص کفش چرمی،در مورد ایران نتیجه مشابهی چون بازار چرم را بدست میدهد.
1 در این قسمت شاخص CMS برای تجزیه و تحلیل مزیت رقابتی صنعت چرم ایران با استفاده از آخرین آمارهای منتشره از سوی مرکز تجارت بین الملل (ITC) برای دوره زمانی(3002-9991)به تفکیک برای پوست چرم و دو محصول عمده چرمی،محاسبه و شاخص برای سال اول دوره و انتهای دوره تحلیل شده است.
سیاستگذاری برای هدایت عرضه پوست داخلی به سوی کارخانجات چرمسازی داخلی،حمایت مالی،فنی و آموزشی،برای بکارگیری ظرفیت خالی کارخانجات چرمسازی و نوسازی آنها،بهبود فناوری و تنوع بخشیدن به محصولات چرمی،افزایش کیفیت محصولات،شناخت سلیقه مشتریان،طراحی مد،نفوذ در بازارهای کشور اصلی محصولات چرمی از طریق توسعه تحقیقات بازاریابی و فروش و اقداماتی چون جلب سرمایه خارجی و سرمایهگذاری مشترک برای تولید تحت مارکهای تجاری معتبر،از راهکارهای اصلی اکتساب مزیت و تبدیل مزیتهای نسبی به مزیت رقابتی صنعت چرم ایران است که به آنها اشاره شد."