خلاصه ماشینی:
"به اعتقاد این دو پژوهشگرپرورش منابع انسانی به عنوان بخشی از مدیریتمنابع انسانی اقدامات ذیل را دربرمیگیرد: -استخدام و آموزش افراد کیفی و جابجایی آنهابه طور مؤثر؛-شناسایی و بهبود مهارتها و انگیزش کارکنانموجود و آتی؛ (6991 egiarG) -تحلیل منظم محتوای مشاغل در ارتباط با هدفهایسازمان و مهارتهای فردی؛ -بازبینی استفاده از فناوری و استفاده از آن به عنوانجایگزین برای وظایف تکراری؛ تمرکز بر مهارتهای افراد و هوش عمومی بجایموفقیتهای تحصیلی؛ (به تصویر صفحه مراجعه شود)-تعیین نیازهای آموزشی؛ -آموزش جهت بهبود عملکرد جاری و توسعۀمسیر پیشرفت شغلی افراد؛ -ارائه فرصتهایی برای خویشتنپروری1و رشدشخصی افراد؛ -کمک به کارکنان جهت مدیریت مسیر پیشرفتشغلیشان؛ -تشویق کارکنان برای پذیرش تغییرات به مثابۀ یکفرصت و هنجار سازمانی.
در این طبقهبندی که به همت والتن(1) tnempoleveD dna lanosreP fo edutitsnI (2) etaicossa (3) lessuR lliveN ارائه شده است نقشهای جدید در دو طبقه کارکردی وتفسیر قرار میگیرند (b6991 notlaW): قشهای کارکردی1 -مدیر یادگیری و پرورش2 -تسهیلکننده دانشگاه سازمانی3 -مشاور داخلی4 -مشاور عملکرد یا کسب و کار5 -مشاور(بهبود)سازمان6 -مدیر دانش7 قشهای تفسیری8 -هم یادگیرنده9 -تسهیلگر تغییر10 -معمار(بنیانگذار)یادگیری11 -هماهنگکننده فرایندهای یادگیری(بالعکستهیهکننده خدمات آموزشی)12 -کارآفرین سازمانی13 تسهیلگر فرایندهای راهبردی14 طبقهبندی مهم دیگر،متعلق به انجمن آموزش وپرورش امریکا میباشد.
در ذیل نقشهای معرفی شده به همراهعناوین مرتبط با هر نقش و تعریف نقش آمده است:(به تصویر صفحه مراجعه شود) *مدیر(مدیر پرورش مدیران اجرایی/مدیر مرکزآموزش/مدیر دانشگاه سازمانی):نقش طرحریزی،سازماندهی،برنامهریزی و هدایت کار افراد و گروههابرای کسب نتایج مطلوب،تسهیل طرح راهبردی،اطمینان از اینکه یادگیری در محل کار با نیازها وطرحهای سازمانی همجهت میباشند و نیز اطمیناناز به انجام رسیدن الزامات اداری کارکرد."