Skip to main content
فهرست مقالات

مطلع

(1 صفحه - از 2 تا 2)

خلاصه ماشینی:

"حتی آنچه که بعنوان تاریخ ادیان تدریس می‌شود و در آن موضوعاتی چون منشأ و ماهیت دین، زبان و قلمرو دین، سیر و تحول دین، مورد بررسی قرار می‌گیرد و چونان مطالبی اثبات شده و قطعی تدریس می‌گردد، مبتنی است بر فرضیه‌های زیستشناسان، باستانشناسان، جامعه‌شناسان و روانشناسانی که خود یا مبدع فلسفه‌های ماتریالیستی و پوزیتویستی می‌باشند و یا از آنها تأثیر پذیرفته‌اند و بدتر آنکه استادان و معلمان اینگونه دروس خود از پژوهش و آموزش ژرف و سنجیده‌ای بهره‌مند نیستند و بعضا تعهد چندانی به مذهب یا اخلاق نداشته و وقت و حوصله تحقیق و فکر کردن ندارند. به هر حال آیا بهتر نیست به جای شعارهای آمیخته با اغراض سیاسی که نه تنها اصلاحی را به دنبال ندارد، بلکه سبب مخدوش و تاریک شدن فضای علمی و آموزشی می‌گردد، افراد و ارگانهای مربوط با تأمل بیندیشند و با دعوت از پژوهشگران درست اندیش، بنیان پژوهش و آموزش سنجیده‌ای را طراحی کنند؟و افزون بر این بطور جدی در صدد تشویق محققان و نظریه‌پردازان برآمده و زمینه‌های کاری و رشد علمی را برای آنان فراهم سازند تا نسلهای حال و آینده از این پس بالنده و پویا شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.