چکیده:
خدمات،آموزش،صنایع و توزیع برای این امر مناسب میباشند که اولویت اصلی با زمینههای بخش آموزش است.تجارت و تولید،ایجاب میکند که فعالیتهای اقتصادی را در محیطهای پر سودتر به انجام رساند.افزایش رقابت در دنیای امروز باعث گردیده است تا سازمانها برای کاهش هزینهها و ماندن در بازار، نیازمند همکاری با دیگر سازمانها باشند.سازمانهای مجازی به عنوان مجموعهای از سازمانهای کوچک با پراکندگی بسیار گسترده،موجودیتهای مستقلی هستند که خود را برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان با شرایط محیطی سازگار میکنند.از جمله عوامل موفقیت سازمان مجازی،توانایی شکلدهی،انجامرسانی و خاتمه هر فعالیت در زمانی مشخص است و این یعنی اینکه در درون یک سازمان مجازی سازوکار شکلدهی و پیکربندی مجدد در زمان مشخص،نقش بسیار بااهمیتی دارد. این مقاله سعی دارد تا ضمن ارائه مفاهیم گوناگونی که درباره سازمان مجازی وجود دارد و بررسی انواع سازمانهای مجازی،راهکارهایی برای حرکت سازمانهای کنونی به سمت مجازیتر شدن ارائه دهد. مقاله حاضر به بیان و تشریح ابعاد این نوع از سازمانها که مشارکت برای ارزش افزوده را در دستور کار خود دارد،پرداخته است.
خلاصه ماشینی:
"مکانیزم جمعآوری اطلاعات بدین صورت بود که پس از تجمع افراد مدعو در محل برگزاری کارگاه،جریان کار به شرح ذیل انجام شد: 1-اعلام هدف برگزاری کارگاه به زبان ساده با تأکید بر این مطلب که انتخاب زمینههای تشکیل تعاونی از سوی خودتان مؤثرتر از راههای دیگر جهت گزینش زمینهها است، 2-معارفه رخ به رخ توسط افراد شرکتکننده، جدول(6):تحلیل کیفی بخش خدمات و آموزش از نظر زنان مورد مطالعه شهرستان ابرکوه (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع:یافتههای تحقیق 3-اخذ نظر انفرادی با توزیع کاغذ A4 ، 4-رعایت فرصت کافی جهت انجام کار انفرادی، 5-تشکیل کار گروههای منسجم با رأی شرکتکنندگان بدون فشار و تحمیل، 6-توضیح و توجیه امر اولویتبندی براساس مقایسه دوزوجی و ماتریس ملاکها به تناسب تعاملات در کارگاه(حد اقل امتیاز 1 و حد اکثر 5 میباشد)، 7-انجام کار گروهی توسط کارگروهها به منظور اولویتبندی فهرست قبلی و معرفی دو اولویت پس از بحث گروهی، 8-ارائه اولویتها به صورت بصری جهت رؤیت کلیه اعضای کارگاه بر روی کاغذ A4 ، 9-عنوانبندی موارد الحاقی و تثبیت آنها با چسب روی کاغذ A4 به عنوان نتیجه اولیه کارگاه براساس عنوان و موارد مشترک،یا به اصطلاح،اولویتهای طبقهبندی شده به صورت کاملا بصری با بحث گروهی، 01-در راستای اهداف کارگاه به منظور شناخت مشکلات و ارائه راهحلها،تقسیم عناونی بین کار گروههای جدید براساس گرایش و تسلط اولیه، 11-انجام کار گروهی به منظور ارائه مشکلات و راهحلها، 21-جمعبندی مشکلات و راهحلها با انتقال بر روی تخته کار، 31-ارزیابی بصری توسط اعضاء به منظور درجهبندی مشکلات و راهحلهای مربوط به حذف احتمالی موارد تکراری یا مشابه، 41-انتقال مشکلات و راهحلها براساس دستگاه مسئول و یا نهاد مربوطه به روی A4 به صورت جدول چند ستونی، 51-ارزیابی کیفی کارگاه."