خلاصه ماشینی:
"در رشتهی علم تجربی دیپلم گرفتم و با توجه به اینکه در طول تحصیلاتم در دورهی راهنمایی و متوسطه همیشه در مسابقههای فرهنگی و هنری در رشتههای عکاسی،نهج البلاغه و مطالعه و تحقیق جزو افراد برتر منطقه ای،استانی و کشوری میشدم و هرسال در اردوهای کشوری شرکت میکردم و با دانشآموزان سایر شهرها آشنا و دوست میشدم،ارتباط نزدیکی با مربیان پرورشیام داشتم.
در چنین وضعیتی نقش معلم در زندگی دانشآموزان چیست؟ معلم نقش هدایتی دارد و با توجه به اطلاعات موجود در جامعه و عصر انفجار اطلاعات و اینکه جهان به طرف عصر مجازی حرکت میکند،ممکن است دانشآموز اطلاعات و علوم خود را از جامعه دریافت کند؛ولی باز هم نیاز به یک راهنما دارد و این راهنما کسی جز معلم نیست.
نظام آموزشی ما در چنین وضعیتی،برای تحول و پویایی خود باید چه کار کند؟ نظام آموزشی ما سنتی،حافظهمدار،معلم محور و کتاب محور است و باید تحولی در شیوهها و روشهای تدریس معلمان به وجود آید و از نظریههای فراشناخت،که در یادگیری مطرح است،بیشتر استفاده شود."