خلاصه ماشینی:
"درس انشا از گذشته تاکنون در اینباره،آقای علی اکبر نصیری-دانشجوی دورهی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی-در پایاننامهی خود اینگونه اشاره میکند:«با نگاهی به برنامهی درسی آموزشگاههای جهان،از گذشتههای بسیار دور تا به امروز، درمییابیم،تنها درسی که همیشه در برنامهی درسی وجود داشته و به عنوان اصلیترین درسها بهشمار میرفته است؛ همانا درس مهم و سرنوشتساز«زبان و ادبیات»بوده است.
رهیافتها الف-آموزش انشا از زمان سخنگویی آغاز میشود معلم باید در کلاس به ترمیم یا تقویت آنچه که پدر و مادر به دانشآموز آموختهاند،بپردازد.
پیشنهادها با توجه به رهیافتها میتوان پیشنهادهایی ارائه کرد: 1-تدوین برنامههای مشخص و هدفمند برای درس انشا «در انشا دو هدف مطرح است.
3-تربیت مربیان به صورت حضوری و غیر حضوری تشکیل کلاسهای ضمنخدمت برای معلمان مستعد و متقاضی معلمی انشا،تهیه و ارائهی جزوههای آموزش تدریس انشا و طرح کلاسهای نمونهی انشا و برگزاری جلساتی برای تبادلنظر و هماهنگی این درس از جمله راههای آموزش مربیان است."