خلاصه ماشینی:
"آنان بهطور غیر ارادی فکر میکنند که آن واقعه برای خودشان اتفاق افتاده است؛بنابراین میترسند؛زیرا ترس نتیجهی ناشناخته بودن واقعه برای کودک است.
کودکان ترسهای مخصوص به خودشان را دارند که میتواند ناشی از وقایع و مصیبتهای گذشتهی زندگیشان باشد؛به عنوان مثال،دانشآموزی که شاهد تصادف شدید سرویس مدرسهاش با عابر پیاده بوده است، امکان دارد که تا مدتها از سوار شدن به سرویس مدرسه ترس داشته باشد؛در این صورت،ضرورت دارد که برای مدتی یک معلم یا فردی بزرگسال، همراه آنان سوار سرویس باشد که در آنان احساس شادی و امنیت ایجاد کند.
مؤثرترین روشی که میتوان برای مقابله با ترس ناشی از وقایع موحش و اضطرابزا و کنترل آن به کاربرد،آماده کردن و ارائه دادن اطلاعات به دانشآموزان دربارهی اتفاقی است که رخ داده است؛در واقع،هنگامی که ما اطلاعاتی را دربارهی اتفاق رخ داده در اختیار دانشآموزان قرار میدهیم، به آنان کمک کردهایم که بر ناشناختههایشان- دربارهی واقعه-غلبه کنند؛زیرا ناشناخته بودن یک موقعیت بهطور طبیعی در دانشآموز،ایجاد ترس و اضطراب میکند."