خلاصه ماشینی:
"نکته مهمتر اینکه،ارائه کیفیت بالا و خدمات پس از فروش به مشتریان سبب خواهد گردید تا یک شرکت نقاط قوت مهمی از جمله موانع رقابتی، وفاداری مشتری،محصولاتی متمایز از دیگران، هزینههای پایینتر بازاریابی و سرانجام ارائه محصولات و خدماتی به قیمت بالاتر را بدست آورد.
ضمنا این نکته را نباید فراموش کرد که یک موضوع ساده اخلاقی نیز کیفیت محصولات و خدمات شرکت را تحت الشعاع قرار میدهد:«مشتریان به منظور تحقق انتظارات و نیازهایشان توجه خاصی به شما میکنند،بنابراین شما مسئولیت ارضای این انتظارات را بر عهده دارید» در ادامه هریک از موارد فوق را به صورت خلاصه بررسی مینماییم: 1-ایجاد موانع رقابتی وقتی که بحث موانع رقابتی مطرح میشود،ما معمولا ذهن خود را متوجه نتایج فیزیکی سرمایه گذاریهای استراتژیک از قبیل کارخانجات جدید، مراکز توزیع وسیع و یا ارائه تسهیلات لازم به مشتریان در هنگام خرید مینمائیم.
*یک سیستم کارا و اثربخش برای ایجاد هماهنگی و ترکیب تلاشهای گروههای مختلف سازمان جهت بهبود کیفیت یاد میشود،بطوری که محصولات و خدمات تولید شده رضایت مشتریان را فراهم سازد.
این بخشها بصورت مختصر عبارتند از: 1-مدیریت:مدیریت سازمان در حقیقت مسئولیت کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده را بر عهده دارد و به همین خاطر باید تصمیمات صحیحی را در این رابطه اتخاذ کند و حمایتهای خود را جهت ارتقاء سطح کیفی مبذول دارد.
9-سرویس و خدمات بعد از فروش:آموزش مشتریان و مصرفکنندگان برای استفاده صحیح از کالاها و جمعآوری اطلاعات لازم در مورد اشکالات محصولات و همچنین انجام تعمیرات و رفع نقایص، نیاز به واحدی فعال دارد."