خلاصه ماشینی:
"اینکه از یک سو نظام بانکی کشور استفاده از ابزار الکترونیکی در بانکها را باور کرده و برای اجرای آییننامههای اجرایی آن مصمم است و از سویی نیز عدم ارائه خدمات بانکی به موقع از طریق سیستم بانکی به عنوان مانعی جدی در راستای گسترش خدماتدهی بانکها و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور محسوب میشود،نویسندگان مقاله حاضر را به فکر واداشت تا موضوع تحقیق خود را موانع گسترش بانکداری الکترونیک انتخاب نموده و در مورد آن به بررسی بپردازند.
به منظور بررسی دقیقتر،به تجزیه و تحلیل تعداد ماشینهای نقطهفروش از سوی برخی از بانکهای خصوصی و دولتی در جدول شماره چهار ارائه شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقایسه ویژگیهای بانکداری الکترونیک و سنتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پیشنهادات: 1-اتخاذ رویکرد کلان و استراتژیک از سوی مدیران عالی بانکها برای پیادهسازی بانکداری الکترونیک و مفاهیم آن در بانکها 2-تدوین برنامههای اجرایی متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در راستای استقرار بانکداری الکترونیک در کشور 3-سنجش میزان پیشرفت کارها در قالب سند چشمانداز (به تصویر صفحه مراجعه شود) منظور از بانکداری الکترونیکی مصرفکننده آن بخش از بانکداری الکترونیکی است که مصرفکنندگان نهایی با آن سروکار دارند (به تصویر صفحه مراجعه شود) یک ماشین خودپرداز ( ATM ) میتواند به عنوان یک شعبه از یک بانک عمل کرده و بسیاری از وظایف اصلی بانکداری هد و بخش عظیمی از مبادلات را با کمترین دخالت نیروی انسانی انجام دهد کشور همراه با نظارت دائم و مستمر بر فرایندهای اجرای پروژههای بانکداری الکترونیک 4-هرچند انجام فعالیتهای مرتبط با تجارت الکترونیکی در کشور با رویکرد از پایین به بالا و توسط بخش خصوصی دنبال شد اما استقرار بانکداری الکترونیک در کشور با رویکرد بالا به پایین و برنامهریزیهای سطوح عالی میسر و ممکن خواهد بود."