خلاصه ماشینی:
"اتوماسیون در روابط عمومی «پل بارن» ( Baran ) در سال 1973 طی مقالهای در مجله فیوچریست پیشبینی کرد که تلویزیون کابلی میتواند 30 نوع خدمت جدید ارائه دهد که عبارت بودند از:آموزش(4 «اوژن مارلو»(16:1996 Marlow ) نزدیک به یک دهه قبل،جایگاه و نقش آتی روابط عمومی الکترونیکی را به صورت زیر پیشبینی کرده بود:مفهوم مخاطب تودهوار تغییر میکند.
البته ظرفیت انتقال را میتوان به پنج نوع خدمات اطلاعی تفکیک کرد:آموزش و تجارتهای با پهنای باند بزرگ،تولید الکترونیکی با پهنای باند وسیع،شرکتهای کوچک که کاربران شبکهها هستند و منازل مسکونی که شبکههای صوتی استفاده یکی از تحولات بسیار بزرگی که موجب تغییرات عمده در کارکرد روابط عمومی و سایر حرفههای ارتباطی شد ادغام شدن رسانهها، رایانه و مخابرات است (به تصویر صفحه مراجعه شود) شل هولتز ( zHholt 1999 روابط عمومی را بهترین واحد سازمانی در امر بکارگیری راهبردهای مؤثر در برابر رسانهها،سهامداران،دولت و عامه عنوان میکند.
از جمله تارنماهایی که فعالیت ارتباطی و روابط عمومی دارند ولی معمولا خارج از نظارت روابط عمومی اداره میشوند،میتوان منتقدان معتقدند که جامعه مبتنی بر اطلاعات که روابط عمومی الکترونیکی در آن فعالیت دارد الزاما یک جامعه آگاه و مطلع نیست هرچند در این جامعه بتوان در هر لحظه به آخرین تحولات دسترسی پیدا کرد (به تصویر صفحه مراجعه شود) هدف از به کارگیری فناوریهای ارتباطات و اطلاعات در روابط عمومی عبارت از کاهش هزینهها،رفع سریع مشکلات،ارتباط مؤثر با مخاطبان و ایجاد اعتبار برای سازمان است."