چکیده:
میشود،وجود ندارد.درک تمامی این مطالب نیازمند مطالعات بیشتر است مطالعات بیشتری از برنامههای بیمهء خرد مورد نیاز است و موضوعاتی مانند رابطهء بین یک محصول خاص و قیمتی که مد نظر مشتری برای آن محصول است در چنین برنامههایی بسیار مهم است. بررسی یک نمونه از هر مدل برای درک جامع و کافی از آن مدل و کاربردهایش کافی نیست و مطالعات مورد بیشتر به ایجاد زیربنایی که از طریق آن بتوان تشخیص داد که چه مدلی در چه شرایطی کارآمدتر است،کمک مینماید. در پایان از بررسی این نمونهها میتوان دریافت که تأمین خدمات بیمه درمنانی مسئله پیچیدهای است و مؤسساتی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند باید بسیار آگاه و هشیار باشند. خود پساندازی در موقعیت مؤثرتر تجمیع ریسک قرار میدهد.چهار برنامهء بیمهء درمانی که معرف چهار مدل کلی از تأمین بیمهای بودند در طی برنامهء بازدید در بین ماههای جولای تا آگوست سال 2000 بررسی شدند.دو برنامه از چهار برنامهء فوق هنوز در مرحلهء آزمایشیاند در حالیکه دو برنامهء دیگر بیش از 3 سال تجربه در مورد نتایجشان کسب کردهاند. تمام برنامههای مربوط به مالیهء خرد به منظور ایجاد یک مرز سازمانی بین برنامههای بیمه و برنامههای مالیهء خرد با ذکر مسائلی چون،خطرات و ظرفیتها انتخاب شدند.یک افت شدید در حق بیمههای صادره و در سه برنامه از چهار برنامه مشاهده میشود همانطور که یک صنعت در درک منافع ناشی از تجمیع ریسک از طرف بیمهگذاران وجود دارد.در بررسیهای اخیر از یکی از برنامهها هیچ شواهدی مبنی بر تائید این عقیده که ارائه خدمات درمانی با کیفیت باعث ابقای مشتریان در یک
خلاصه ماشینی:
"در EMT ،برنامه تأمین مالی خرد GRET در کامبوج،این نتیجه حاصل شد که اگرچه محصولات اعتباری آنها به مشتریان کمک میکند تا سطح درآمد خود را افزایش دهند،اما مشکلات پزشکی و درمانی میتواند این بهبود و پیشرفت را سریعا تحت الشعاع قرار داده و خنثی کند.
در همین حال مدیریت شرکت EMT به این نتیجه رسید که این شرکت تخصص لازم برای ارائه بیمه و تحمل خطرهای ناشی از آن را ندارد به علاوه آنها علاقه داشتند که یک تمرکز سازماندهی شده بر روی رشد و توسعهء محصولات اعتباری و پساندازی خود داشته باشند،در نتیجه GRET درخواست کردند که یک نهاد دیگر را برای گسترش و توسعه محصولات بیمه خدمات درمانی ایجاد کند.
GRET و NHHP از پشتیبانی خیرین برای پوشش کسری بودجه ناشی از نوع کارکرد و خسارتها برخوردار است در حالی که UMASIDA که سرمایهء اولیه آن توسط خیرین اهدا شده بود هیچ ذخیره مالی و بیمهء اتکایی ندارد.
انگیزهها برای سلامتی مشتریان اگر بیماران در مراحل اولیه چرخهء بیماری تحت درمان قرار گیرند بیمههای درمانی مؤثرتر خواهند بود و بنابراین زیان مالی ناشی از بیماری به ازای هر مشتری محدود خواهد شد.
مشکل اینجاست که خدمات ááBarefoot Doctors'' به عنوان بخشی از محصولات اصلی بیمهای تحت پوشش قرار نمیگیرد و این محصولات بیمهای به گونهای ایجاد شدهاند که در واقع هیچ انگیزهای برای مشتریان وجود ندارد تا در مراحل اولیهء دورهء بیماری درمان شوند."