Skip to main content
فهرست مقالات

مکان یابی فضاهای جدید آموزشی با استفاده از مدلهای برنامه ریزی عدد صحیح

نویسنده: ؛ ؛ ؛

تابستان 1380 - شماره 19 علمی-پژوهشی (22 صفحه - از 85 تا 106)

در سالهای اخیر، افزایش ضریب شهرنشینی، زمینه استقرار نامناسب فضاهای آموزشی را فراهم کرده است؛برای استقرار مناسب و منطقی اینگونه مکانها، به کارگیری روشهای علمی، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر شده است.در این مقاله، یک شیوه علمی برای مکان‌یابی و احداث فضاهای آموزشی ارائه می‌شود. در ابتدا یک‌سری معیارهای علمی برای انتخاب بهینه فضای آموزشی ارائه می‌شود؛معیارهایی نظیر معیار سازگاری، شامل موقعیت مکانی از نظر آلودگی صوتی و هوا یا معیار مطلوبیت، شامل شعاع دسترسی، امکانات رفت‌وآمد، شرایط اقلیمی که در انتخاب یک مکان مناسب برای ایجاد فضای آموزشی، بسیار حایز اهمیت هستند، تعریف شده و سپس بر اساس این معیارها به هر مکان بالقوه برای احداث فضای آموزش با استفاده از جداولی، یک امتیاز کارشناسی تخصیص داده می‌شود؛با استفاده از معیارهای مذکور و مدلهای برنامه‌ریزی عدد صحیح الگویی متشکل از چندین گام برای مکان‌یابی فضاهای آموزشی توسعه داده شده است که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود.در پایان، با لحاظ محدودیتهای واقعی بیشتری در مدل ریاضی اولیه نیز یک مدل برنامه‌ریزی عدد صحیح توسعه یافته‌ای، ارائه شده است.

کلیدواژه ها : مکان‌یابی ،فضاهای آموزشی ،مدلهای بهینه‌یابی ،برنامه‌ریزی عدد صحیح

کلید واژه های ماشینی : مدلهای برنامه‌ریزی عدد صحیح ،فضاهای آموزشی ،مکان‌یابی فضاهای آموزشی ،احداث فضاهای آموزشی ،برنامه‌ریزی عدد صحیح ،مدل ریاضی ،عدد صحیح ،فضای آموزش ،استقرار نامناسب فضاهای آموزشی ،مدلهای برنامه‌ریزی ،فضای آموزش با استفاده ،الگوی مکان‌یابی فضاهای آموزشی ،مکان آموزشی ،انتخاب بهینه فضای آموزشی ،شهری ،مکانهای بالقوه ،انتخاب مکان ،احداث مکان آموزشی ،عدد صحیح الگویی ،عدد صحیح توسعه ،بالقوه ،تأسیسات ،فضاهای آموزشی توسعه ،انتخاب مکان مناسب ،تأسیسات شهری ،مکان مناسب ،انتخاب مکان آموزشی ،مکان بالقوه ام ،مناطق شهری ،فضاهای آموزشی شهر

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.