Skip to main content
فهرست مقالات

تربیت سیاسی کارگزاران در مدرسه امام علی (ع)

نویسنده: ؛

اسفند 1379 - شماره 39 (15 صفحه - از 17 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : امام علی‌علیه السلام ،السلام ،تربیت‌سیاسی ،حضرت علی‌علیه السلام ،علی‌علیه ،زمامداران ،تربیت‌سیاسی کارگزاران و زمامداران ،اندیشه‌های سیاسی ،نظام اسلامی ،ارزش‌های دینی ،رفتار سیاسی ،روش‌های تربیت ،دینی ،اساس اندیشه سیاسی ،اساس اندیشه سیاسی امام ،تربیت‌سیاسی کارگزاران ،حضرت علی ،اندیشه سیاسی امام ،رفتارهای سیاسی مدیران ،کارگزاران نظام اسلامی ،روش‌های تربیت‌سیاسی ،امام‌علیه السلام ،زمامداران اسلامی ،زمامداران نظام اسلامی ،منظر امام علی‌علیه ،امیرالمؤمنین علی‌علیه السلام ،اساس اندیشه ،روش‌های تربیتی ،رفتار سیاسی فرد ،هدف از تربیت‌سیاسی

نهج‌البلاغه پس از قرآن کریم، سرچشمه زلال معارف الهی است. گذشته از معارف الهی، بسیاری از مسائل سیاسی، اجتماعی و حوادث تاریخی نیز در آن بیان شده و معیارهای اخلاقی و راه‌کارهای عملی فراوانی برای حل مشکلات اجتماعی و رفع بحران‌های سیاسی در این کتاب شریف ارائه گردیده است. این مجموعه همچنین با گفته‌های آن حضرت، تصویری از حکومت جائر مخالفان نظام علوی می‌نمایاند که اشراف شهوتران و طغیانگر در آن ایفای نقش می‌کردند. علاوه بر این، نهج‌البلاغه، اصول و روش‌های تربیتی را نیز به تصویر می‌کشد. عهدنامه امام‌علیه السلام به مالک اشتر نخعی برنامه مدونی است از یک نظام اسلامی در همه ابعاد آن; سیاست را هم‌گام با اخلاق، دیانت و ارزش‌های دینی ارائه کرده و این در اصلاح رفتارهای سیاسی مدیران و فرمانروایان نقشی بسزا دارد. این نبشتار به نوبه خود، تلاشی است درباره نمایاندن جلوه‌هایی از تربیت‌سیاسی کارگزاران و زمامداران اسلامی که بر اساس اندیشه‌های سیاسی حضرت علی علیه السلام تدوین یافته است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.