Skip to main content
فهرست مقالات

هنر گوش دادن در ارتباطات

نویسنده:

ISC (2 صفحه - از 113 تا 114)

کلید واژه های ماشینی : گوش دادن ،گوش دادن در ارتباطات ،گوش دادن مؤثر ،گوینده ،انسان ،ارتباط ،گوش دادن پیش‌نیاز ارتباط کلامی ،تمرکز ،پیش‌داوری ،گوش دهنده هنگام گوش دادن ،گوش دهنده متوجه گفتار گوینده ،نوشتن ،گوش دهنده ،مهارت ،ایجاد ارتباط با گوش دهنده ،کلاس ،فرایند گوش ،عدم تمرکز ،نسبت به اشخاص پیش‌داوری ،هدفتان نسبت به مطالب گوینده ،نوشتن مطالب گوینده ،بی‌رغبتی ،ارتباطات انسانی ،پیش‌نیاز ارتباط کلامی مؤثر ،گوش ندادن به سخن شخص ،عوامل گوش ندادن به سخن ،گوش دادن فرایندی ،فرایند گوش دادن ،عدم پیش‌داوری ،گوش دهنده در مواقع

خلاصه ماشینی:

". آیا تا به حال به این سخنان توجه کرده اید، یا حتی به این گلایه ها هم گوش نمی دهید؟ برای جواب به این سؤال برآنیم به برخی از عوامل که موجب می شود شما به سخن دیگران گوش ندهید اشاره ای کوتاه نماییم: 1. این روش امتیازات فراوانی دارد که از جمله آن ها ایجاد تمرکز در شاگردان است و اگر شاگرد نتواند هنگام درس، حواس پنج گانه خود را متوجه کلاس کند و از تمام این عوامل برای یادگیری استفاده کند، تمرکز در کلاس به شدت پایین آمده و بالتبع میزان گوش دهی شاگردان هم افت پیدا می کند. 4. نوشتن: نوشتن مطالب گوینده، باعث می شود که انسان به تمام جوانب سخن گوینده توجه کند، اما باید توجه داشت که برای بعضی، یادداشت برداری مزاحم گوش دادن است، که این گونه افراد باید از یادداشت برداری بپرهیزند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.