Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر رویکردهای جدید بر آموزش تاریخ دفاع ناپذیری پساتجددگرایی

(2 صفحه - از 86 تا 87)

کلید واژه های ماشینی : تجددگرا، آموزش تاریخ دفاع ناپذیری پساتجددگرایی، تاریخ، سیاسی، توانایی شناسایی و ارزیابی، نظریات پساتجددگرایی تاریخ، پساتجددگرایان، نظریات اصلی نقد پساتجددگرایی، نگرش، دیدگاه‌های غیر قابل دفاع

خلاصه ماشینی:

"جام‌جم، ش 1540، 3/7/84 بر این نکته اتفاق نظر وجود دارد که تاریخ نباید صرفا مبتنی بر یادآوری وقایع گذشته باشد. از نظریات پساتجددگرایان می‌توان نتیجه گرفت که مهارت‌های فکری باید کنار گذاشته شوند. ارزیابی: در بخش اول ارزیابی آن دیدگاه‌هایی از پساتجددگرایی را برجسته می‌کنیم که به نظر دفاع‌ناپذیر می‌آیند و در بخش دوم فرض بر این است که این امکان وجود دارد که برداشتی قابل دفاع از مفاهیم عینیت و عقلانیت ارائه دهیم. عقل‌گرایی در سیاست از نگاه مایکل اوکشات (1) و (2) بروس هادوک/ سیدجواد طاهایی همشهری، ش 3807 ـ 3808، 2 و 3/7/84 چیزی که قبل از هر چیز باید به آن توجه کرد این است که آثار مؤلف بر دو محور مرکزی می‌چرخد: 1ـ چندگانه بودن طبیعت واقعیت که انسان خلق می‌کند؛ 2ـ به لحاظ اصولی هیچ محدودیتی در سیر خلاقیت‌هایی برای پربار کردن تجربیاتمان وجود ندارد. این ترغیب کردن ولو اینکه دارای پیچیدگی باشد یک کار فلسفی به شمار نمی‌آید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.