خلاصه ماشینی:
"مدیر رسانهای که قرار است از پس انجام آنها برآید،نه تنها باید با نحوهء انجام بسیاری از این فعالیتها آشنایی داشته باشد،بلکه باید از تفویض اختیار به مدیران زیردست که حتی ممکن است آشنایی بیشتری با این حوزههای اجرایی داشته باشند،هراسی به خود راه ندهد.
در هرصورت این وظیفهء مدیر رسانه است که میان فعالیتهای روزانهء بخشهای مختلف سازمان و بیانیهء مأموریت،پلهای ارتباطی ایجاد کند.
لازم است هم سردبیران و هم مدیران بخش آگهی روزنامه بدانند که چیزی به نام بیانیهء مأموریت وجود دارد،و اینکه آنها برای داشتن دیدگاهی منسجم نسبت به اهداف سازمان رسانهایشان نیازمند مجموعهای از اصول هدایتکنندهاند.
به علاوه،یک مدیر خوب رسانهای میتواند عبارتهای ذکر شده در بیانیهء مأموریت سازمان را که به بخش تحت مدیریت وی مربوط میشود،به خوبی درک کند و آنها را برای کارکنانش تعبیر و تفسیر نماید.
اهداف رسمی آن دسته از اهدافی است که ریشه در بیانیهء مأموریت سازمان دارد و به توصیف مقاصد ایدئال و نتایج نهایی مورد انتظار سازمان میپردازد،مانند:پیگیری سوددهی سازمان به نحوی که هزینهء فعالیتهای سازمان تأمین شود و امکان پیگیری اهداف آن فراهم آید،یا تولید کالاها و خدماتی که در نظر مشتریان،بالاترین ارزش ممکن را دارد.
تقسیمبندی دیگری از سطوح اهداف میتواند به این شیوه باشد: *اهداف جامع شرکت مادر(میزان انتظار شرکت مادر از سازمانهای وابسته)؛ *اهداف شرکت(میزان انعطاف و آزادی عمل شرکتهای وابسته و تأثیر آنها در موفقیت خود)؛ *اهداف بخشهای شرکت(چگونگی موفقیت بخش خاصی از یک شرکت در فعالیتهای خود، مثلا یک روزنامه یا یک ایستگاه تلویزیونی،و تأثیر موفقیت بخشها در موفقیت کل شرکت)؛ *اهداف مربوط به ائتلافها؛ *اهداف شخصی(میزان همسویی اهداف افراد و کارکنان با اهداف بخشی که در آن شاغل هستند و یا کل شرکت)."