خلاصه ماشینی:
"3-صلاحیت و شایستگی با توجه به اینکه صنعت بیمه کشورهای آفریقائی- آسیائی به لزوم ایجاد یک سیستم آموزشی مناسب برای اداره و مدیریت صنعت بیمه پی برده است با بررسی همه جانبه در این کشورها در مییابیم که با بیکاری موجود در اغلب این کشورها، کارفرمایان و شرکتهای بیمه از وضعیت بهتری برخوردارند تا بتوانند نیازهای پرسنلی و نیروی انسانی خود را از میان آن دسته از افرادی تأمین نمایند که از حداکثر استعداد، توان و دانش برخور دارند.
در کشورهای در حال توسعه، متخصصان حرفهای، دلالان و بیمهگران سرویس و خدمات مناسبی را به مشتریان و در واقع به مصرف کنندگان این خدمات ارائه نمیدهند و علت آن هم صرفا عدم آگاهی قشر مصرف کننده از گستره و تنوع خدماتی است که شرکتهای بیمه میتوانند در اختیار آنها قرار دهند اما با توجه به افزایش آگاهیهای روز مره مردم، تغییرات بنیادی در بازارها ایجاد شده، چه اکنون میبینیم که بسیاری از مشتریانی که سالهاست با یک شرکت بیمه داد و ستد دارند و فعالیت کاریشان بر اساس تماس روزانه میباشد غالبا پیشنهادهای سازندهای را در رابطه با نحوه و چگونگی کیفیت خدمات قابل ارائه به شرکتهای بیمه تسلیم میدارند.
یک نکته مبهم و تاریک در صنعت بیمه کشورهای در حال توسعه این واقعیت است که غالبا متخصصان فنی و حرفهای در مشاغل مدیریتی سطح بالا به کار و فعالیت مشغولند و حال آنکه نیروی کاری در این بازارها در همان حالت اولیه خود باقی ماندهاند و هیچگونه پیشرفتی در نحوه ارائه سرویس وخدمات خود به بیمهگذاران و یا افزایش دانش فنی آنها مشهود نمیباشد."