Skip to main content
فهرست مقالات

فراگرد راه اندازی دانشگاه های مجازی اسلامی

نویسنده:

(4 صفحه - از 52 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : راه‌اندازی دانشگاه‌های مجازی اسلامی ،آموزش از راه دور ،آموزش ،راه‌اندازی ،اطلاعات ،اخلاق ،اسلامی ،طرح راه‌اندازی دانشگاه مجازی ،دانشگاه مجازی ،مراحل راه‌اندازی آموزش مجازی ،مرکز آموزش‌های غیر حضوری ،کتابخانه دیجیتال ،استاد ،نرم‌افزار ،دانشجویان ،تولید ،نسل آموزش از راه دور ،راه‌اندازی پایگاه‌های مرکز ،پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آموزش‌های غیر ،الکترونیکی ،نرم‌افزار کتابخانه دیجیتال ،نسل ،تولید محتوا ،آموزش مجازی ،پایگاه مرکز اسلامی آموزش ،واحد ،مرکز آموزش از راه دور ،پایگاه اصلی دانشگاه مجازی ،دانشگاه مجازی راه‌اندازی ،اختیار دانشجویان دانشگاه مجازی

خلاصه ماشینی:

"سازمان حوزه‌ها و مدارس علیمه خارج از کشور، از نخستین نهادهایی بود که با تأسیس مرکز آموزش‌های غیر حضوری (که در گذشته با عنوان «مرکز اسلامی آموزش از راه دور» شناخته می‌شد) به دنبال آن بود که با راه‌اندازی دانشکده‌های مجازی به زبان‌های مختلف و رشته‌های متفاوت، به فرا خور مخاطبان جهانی خود، حضوری دیگر را در عرصه جهانی تجربه کند. با توجه به این نکته که در زمینه کتابخانه دیجیتال، برنامه مدون و آماده‌ای که بتواند همه خواسته‌های مرکز آموزش از راه دور را بر آورده سازد، وجود نداشت، این مرکز برای دستیابی به نرم‌افزار کتابخانه دیجیتال، مطالعات خود را در سه فاز مفهومی، فاز تحلیلی و فاز امکان سنجی آغاز کرد و بر اساس نیازهای مرکز و یک پژوهشگاه مجازی در کنار یک دانشگاه مجازی، نرم‌افزاری توانمند، با قابلیت‌های بسیار زیاد و شاید منحصر به فرد تهیه کرد که به زودی تحت عنوان پایگاهی مستقل در اختیار دانشجویان دانشگاه مجازی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل این مرکز، پس از تهیه طرح دانشگاه مجازی، تشکیل شورای سیاستگذاری و تعیین رشته و همزمان با کار آماده سازی متن و تولید محتوا، به مطالعه و بررسی نرم افزارهای مورد نیاز (از جمله نرم‌افزار LMS و نرم افزارLCMS) پرداخته است. در این راستا، با انجام مطالعاتی وسیع در خصوص دانشگاه‌های مجازی و بررسی نرم افزارهای آموزش از راه دور و پایگاه‌های اینترنتی موجود، با شرکت‌های مختلفی چون شرکت object، انگاره نگار، بانی ساز و مرکز فنآوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف به مشاوره پرداخته، نرم‌افزارهای این مؤسسات را مورد مطالعه قرار داده است."

صفحه:
از 52 تا 55