Skip to main content
فهرست مقالات

روان شناسی و تبلیغات

نویسنده: ؛

بهار 1385 - شماره 25 (23 صفحه - از 57 تا 79)

کلیدواژه ها : روان‌شناسی ،تبلیغات ،عناصر تبلیغ ،مبلغ ،ویژگی‌های مبلغ

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات دینی ،دینی ،رفتارها و فرایندهای روانی ،مشاهده‌گری خوب ،ویژگی‌های درونی‌شده مبلغ ،قدرت مشاهده‌گری خوب ،درونی‌شده مبلغ ،حیطه تبلیغات ،فرایندهای روانی ،نیازهای فیزیولوژیک ،عناصر تبلیغ ،ممکن ،نفس بالا ،شنونده خوب ،نیازهای پست ،انگیزه‌های متعالی ،نیازهای عالی ،دوست دارند ،شخصیت افراد ،قرار گیرند ،مورد توجه ،نشان می‌دهد ،اعتماد به نفس ،آرامش روانی ،اعتماد به نفس بالا ،مبلغ دینی

علم روان‌شناسی چهار وظیفه توصیف، تبیین، پیش‌بینی و تغییر رفتار را بر عهده دارد. بنابراین، می‌تواند رفتارها و فرایندهای روانی انسان‌ها را در حیطه تبلیغات براساس این چهار وظیفه بررسی و در تمام ارکان و عناصر تبلیغ اعم از درونی، برونی، فردی، اجتماعی، نظری، مفهومی، عینی و... اظهارنظر کند. عمده مباحثی را که این مقاله با عنوان ویژگی‌های درونی‌شده مبلغ و نحوه اثرگذاری آنها برکاویده است، عبارتنداز: انگیزه، اعتماد به نفس، قدرت مشاهده‌گری خوب، آرامش روانی، انتقادپذیری، یادآوری آثار منفی کم‌رویی و خلاقیت.

صفحه:
از 57 تا 79