خلاصه ماشینی:
"با نوجه به یافتههای بررسیهای پیشین و پایههای نظری اختلال اضطراب اجتماعی و نیز جهت درک بهتر علت بروز و تدوام این اختلال در نوجوانان،هدف این پژوهش بررسی و مقایسه سوگیری شناختی نسبت به رویدادهای اجتماعی و غیراجتماعی منفی در نوجوانان با اضطراب اجتماعی بالا و اضطراب اجتماعی پایین میباشد.
این پرسشنامه دارای دو زیر مقیاس است: اختلال اجتماعی اختلال غیراجتماعی *در پرسشنامهی پیامد نیز،آزمودنی میزان پیامد رخداد رویدادهای اجتماعی منفی و رویدادهای غیراجتماعی منفی را بر پایهی یک مقیاس 9 درجهای(اصلا بدنت-0 تا بینهایت بد است-8) درجهبندی میکند.
یافتهها نتایج نشان داد که نوجوانان با شرایط اختلال اضطراب اجتماعی بالا نسبت به نوجوانان با شرایط اضطراب اجتماعی پایین،سوگیری بیشتری در تفسیر رویدادهای اجتماعی منفی نشان میدهند،همچنین گروه با شرایط اختلال اضطراب اجتماعی بالا پیامد رخداد رویدادهای غیراجتماعی را نیز بالاتر از گروه با شرایط اختلال اضطراب اجتماعی پایین گزارش کرده بودند."