خلاصه ماشینی:
"در سوره مبارکه زخرف یکی از مصادیق این حجاب آمده است: «بل قالوا وجدنا آباءنا علی امه و انا علی آثارهم مهتدون» 4(بلکه گویند ما پدرانمان را بر شیوهای یافتهایم،و ما با پیروی از آنان رهیافتهایم) به نوشته امام راحل:«یکی دیگر از حجب،حجب آرای فاسده و مسالک و مذاهب باطله است،که گاهی سوء استعداد خود شخص است و اغلب از تبعیت و تقلید پیدا میشود،و این از حجبی است که مخصوصا از معارف قرآن ما را محجوب نموده»5 (به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-اعتقاد به عدم جواز تفکر از دیگر حجبی که مانع استفاده از این صحیفه نورانی است،اعتقاد به عدم جواز تفکر است که علت این امر آن است که چنین افرادی تفکر و تدبر در آیات شریفه را با تفسیر به رای اشتباه گرفتهاند.
ایشان در وصیت به فرزند فرموده:«پسرم!هیچگاه دنبال تحصیل دنیا،گرچه حلال او باشد مباش که حب دنیا گرچه حلالش باشد،رای همه خطایاست،چه خود حجاب بزرگ است و انسان را ناچار به دنیای حرام میکشد»البته این بدان معنا نیست که انسان از مسئولیتهای اجتماعی و قیام کردن به امور مسلمین فرار کند و امام راحل چنین فراری را در کنار همین حب دنیا تقبیح کرده و چنین بینشی را از صفات جاهلان متنسک دانسته و آنان را درویش دکاندار نامیده است در حالی که سیره انبیای عظام و اولیاء کرام را قیام علیه حکومتهای طاغوتی و اجرای عدالت در جهان میداند: «..."