خلاصه ماشینی:
"به تعبیرنویسنده،آکویناس با تمسک به«دگرگونی»یا«حرکت و جنبش»،به طریقعلت و معلولی به اثبات باری تعالی میرسد؛تحول بعدی این برهان را دیویسدر فلسفهی لایب نیتس پی میگیرد که در نزد آن فیلسوف،عدم به جای وجودمورد بحث واقع میشود و وی با طرح این سؤال و پاسخ به آن که چرا وجودچیزی بر عدم آن چیز مرجح است،علتی در طبیعت دارد و این نتیجهی ایناصل مهم است که هیچ چیز بدون علت رخ نمیدهد و نیز این که چرا این شیبه جای شی دیگری وجود دارد،باید دلیلی داشته باشد.
(ص167)دیویس در فصل یازدهم از کتاب خود،به بحث معجزه میپردازد و باتعریف آن به عنوان وقفه در نظم طبیعی حوادث جهان مادی،به طرح ایراداتو اشکالاتی اشاره میکند که از سوی فلاسفه و دیگر دانشمندان متوجهپدیدهی دینی معجزه بوده است."