خلاصه ماشینی:
"متذکر میگردد که طبع مجدد قرآن با حاشیۀ اینتفاسیر در سال 1368 ق از سوی شرکت سهامی طبع کتاب انجام گردید» -آثارالاخیار: این اثر ترجمهای است از تفسیر منسوب به حضرت امام حسنعسکری(ع)مطالب این کتاب را دو تن از راویان به نامهای ابو یعقوبیوسف فرزند محمد بن زیاد و ابو الحسن علی بن محمد یسار که از شیعیاناثنا عشری بودهاند در مدتی که به محضر امام یازدهم تشرف یافته بودندبراساس بیانات تفسیری امام حسن عسکری(ع)به نگارش درآوردهاند ودر نیمۀ قرن چهارم هجری محمد بن قاسم جرجانی استرآبادی که باالقابی چون مفسر و خطیب شناخته میشود مندرجات آن را برای شیخصدوق روایت میکند و آن عالم فرزانه هم در آثار گرانمایۀ خود چونکتاب عیون اخبار الرضا(ع)،توحید،امالی،من لا یحضره الفقیه بخشهاییاز این تفسیر را میآورد.
100 در کتابخانۀ حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی خوانسارینسخهای از کتاب کشف الاحتجاج زوارهای(تحریر شده در سال 1235 ق)موجود است که روی جلد این نسخه نوستهاند ملا فتح الله کاشانی!101ایندر حالی است که میرزا عبد الله افندی اصفهانی که خود در عصر صفویهو چند دهه پس از علی بن حسن میزیسته مینویسد:از آثار او ترجمۀ کتاباحتجاج شیخ طبرسی است که به پارسی ترجمه کرده و نسخهای از آندر اصفهان موجود است که به نام شاه طهماسب ترجمه نموده است.
»121 2-خلاصةالروضه تلخیصی است از کتاب روضة الشهدای ملا حسین کاشفی که برخیاز نویسندگان این خلاصه را به صفی الدین علی کاشفی،فرزندملا حسین،نسبت دادهاند اما شیخ آقا بزرگ تهرانی میگوید:نسخهای ازآن را در مشهد مقدس نزد شیخ علی اکبر کرمانی مؤلف کتاب نفایساللباب دیدم که پدیدآور در آغاز آن نام خویش را نوشته بود:«علی بنحسن الزواری آن را به اسم میر عبد الغفار ثانی نوشته و در ده باب و نیزخاتمهای در هفت فصل در تاریخ ادمهای که از نسل امام حسین(ع)میباشند مرتب نموده است."