خلاصه ماشینی:
"سخن این است:دی این بازار پر متاع و در روزگاری کهفناوری های مختلف امکان عرضه هر نوشته ای را برای هر کس فراهم آورده است،کدام آثار دررسیدن به اهداف نشر دینی موفق بودهاند؟آثار کدام نویسندگان مخاطبان بیشتری جذب کرده استو چرا؟نوشته های دینی از حیث اعتبار و درستی محتوا،صحت منقولات،اعتبار مستندات،شیوایینثر،انضباط ساخترا،طرح مباحث عمیق،پاسخگویی به پرسش های زمانه،گشودن آفاق جدید،زدودن زنگارهای جهل و نسبت های ناروا از چهره زلال دین و ایفای رسالت رساندن پیام دین درچه سطحی ارزیابی میشوند؟آیا همه آثار منتشره به نام دین،قابل انتساب به مجامع رسمی و سنتعلمی دینی هستند؟نوشته هایی که بر دست افراد نا صالح به نام دین نشر میشوند و گاه موجببد آموزی و ارائه تصویری مشوه از تعالیم آسمانی اسلام میگردند،کدام اند و راه و رسم پیشگیریاز زیان آنها چیست؟برای رسیدن به پاسخ این پرسش هایی از این دست،راهی جز نقدنیست؛نقدهایی از روی انصاف و بر آیین تحقیق."