خلاصه ماشینی:
"3-اختلال بیشفعالی-کمتوجهی:مقاله دکتر تهرانیدوست و همکاران حافظه بینایی کودکان مبتلا به ADHD و کودکان سالمرا با استفاده از آزمونهای نوروپسیکولوژیک مقایسه کرده و دریافتهاند که عملکرد لوب تمپورال بهویژه در زمینه حافظهبینایی در گروه ADHD با کودکان بهنجار متفاوت است.
عتباریابی ابزارها و پرسشنامههای روانسنجی در مجموعه مقالات گروه قبل ارزش و اهمیت ابزارهای معتبر و پایا در پژوهشهای روانشناسی و روانپزشکی به خوبی مشخصمیشود.
دکتر سید ابو القاسم مهرینژاد آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا را در دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاههای تهران موردانطباق و هنجاریابی قرار داده و نتیجهگیری کرده است که پایایی فرم انطباق یافته این آزمون مطلوب است.
مؤلف همچنینهنجارهای این آزمون را برای دانشجویان تهران محاسبه و ارایه داده است.
ختلالات گفتاری مریم مخلصین و همکاران نوع لکنت در کلمات عملکردی و معنایی بین کودکان و بزرگسالان فارسی زبان را بررسی کرده وتفاوت آنها و نیز مقایسه این تفاوت در زبان فارسی و انگلیسی را در مقاله خود شرح دادهاند."