خلاصه ماشینی:
"مراحل اجرای طرح براساس یافتههای روانشناسی رفتاری به شرح زیر اجرا شد: 1-تعیین خط پایه رفتار-برای مشخص شدن خط پایه چند نفر از مربیان و معلمانی که در مساجد مختلف در نماز مغرب و عشاء شرکت میکردند تعیین شدند و قرار شد در طول یک هفته متوسط دانشآموزان شرکتکننده در نماز مغرب و عشا را در هر مسجد مشخص نمایند.
پس از تعیین خط پایه در ابتدای سال تحصیلی 73-72 برنامه تقویت مثبت دانش آموزان شرکتکننده در مساجد با هدف الگوگیری سایر دانشآموزان شروع شد بدین صورت که دانشآموزانی که نماز مساجد شرکت میکردند و قبلا شناسایی شده بودند در حضور سایر دانشآموزان در مراسم صبحگاه با هدایایی از طرف امور تربیتی(مثل جانماز- جوراب-مسواک و خمیردندان- لوازم التحریر)مورد تشویق قرار میگرفتند این برنامه هر هفته یکبار در مدرسه اجرا میشد پس از سه ماه تعداد دانشآموزان بطور معنیداری افزایش یافت."