Skip to main content
فهرست مقالات

صمیمانه

مصاحبه کننده:

(6 صفحه - از 52 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : قرآن، معلمان، آموزش، روخوانی، آموزش قرآن، کتاب، قرائت، دوره متوسطه کتاب آموزش قرآن، دوره متوسطه، برنامه

خلاصه ماشینی: "3. به استماع آیات قرآن و تهیه نوار برای پنج پایه، به عنوان یک رسانه آموزشی برای معلم و دانش‌آموز، توجه شد (در این زمینه نوار ویژه دانش‌آموز نیز در دست تهیه است که به زودی معرفی‌ [به تصویر صفحه مراجعه شود] خواهد شد). دوره تربیت معلم:در چند سال اول بعد از پیروزی انقلاب، برای مراکز تربیت معلم، کتابی وجود نداشت تا این‌که آقای جعفری گلپایگانی، قبل از سال 69 کتابی نوشت که فقط قواعد روخوانی و تجوید در آن بیان شد (نه روش تدریس). آیا این نظر را تأیید می‌کنید؟ در دوره‌های قبل، محور آموزش روخوانی و قرائت بود، ولی از آن نتیجه مطلوب گرفته نمی‌شد؛دو نکته مهم است:یکی آن‌که اگر معلم افراط و تفریط نکند، چنین مسأله‌ای پیش نمی‌آید. آیا معلم برای اجرای تحولات جدید، آموزش لازم را دیده است؟اگر چنین است، چند درصد از معلمان تحت پوشش قرار گرفته‌اند؟ برای پنج پایه ابتدایی و سه پایه راهنمایی، دوره‌های تربیت مدرس برگزار شد و آن‌ها هم در استان‌ها، شهرها و مناطق خود، دوره‌های بسیاری را برگزار کرده‌اند. نظر شما چیست؟ اگر ما بخش اول را تقویت کنیم، یعنی معلمان بیش‌تری دوره ببینند، از طرف دیگر هم امکانات مورد نیاز مدرسان و معلمان مانند سی‌دی، فیلم و نوار را فراهم کنیم و از طریق صدا و سیما هم آموزش دهیم، اکثر آن‌ها می‌پذیرند و عمل می‌کنند. آیا طراحی محتوای کتاب بیش از حد، وسیع و متنوع نیست؟یعنی اگر هدف‌ها سهل الوصول‌تر باشند، موفقیت برنامه و رضایت معلمان بیش‌تر نمی‌شود؟ در مقایسه با دوره‌های قبل، کتاب از تنوع و زیبایی برخوردار شده است، اما این تنوع باعث پراکندگی مطالب نشده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.