خلاصه ماشینی:
"ادامۀ چنین طرحی است که سببمیگردد بعدها«لوشون»پدر ادبیات معاصر چین لقببگیرد،او با سنتهای دست و پا گیر در میافتد و حتی گاهنقطۀ مقابل نظریات کنفسیوس قرار میگیرد و براینمونه اندیشههایی از این دست را صراحتا اعلاممیدارد:«تعدد زوجات مرد را فاسد میکند و چون چنینفسادی به افتادن در مسیر قهقرا منجر میشود،درستنقطۀ مقابل تعالی حیات است.
لوشونابتدا در رشته طب مشغول تحصیل شد،اما آن را درمیانۀ راه رها نمود و از آن پس تمام هم خود را برایآگاهی مردم چین به کار بست،زیرا معتقد بود نجات یکملت به مراتب مهمتر از مداوای چند بیمار است.
بدین ترتیب،فعالیت اصلی لوشون بیشتر صرف نوشتنمقالاتی شد که اغلب با مقولۀ اجتماعی،سیاسی وفرهنگی توأم بود و آنها را به منظور آگاهی هموطنانخود تحریر نمود.
اگر او پیش از این باشور و حرارتی خاص از جوان نیروی پرتوان او دفاعمیکرد و معتقد بود که سالخوردگان باید عرصه را برایآنان خالی کنند،اما اینک اعتقادش نسبت به جوانانکمرنگ شده و شعارهای گذشتۀ او دیگر هویت پیشینرا از دست میدهد.
نویسندۀدر سرگذشت آکیو»این حقیقت دردناک را تصریحمیکند که انقلاب 1911 به رغم همۀ شعارهایش،نهتنها بهبودی در وضعیت امثال آکیو ایجاد ننمود بلکهافرادی از این دست را بیهیچ گناهی قربانی نمود.
ارتباط ملموس ایدئولوژی باآفرینش هنری،داستان را از برخی خصلتهای اصلیآن دور نگاه داشته که از آن جمله است:عدم ذکرخصوصیات روحی آکیو،با این همه،داستان مذکور ازبسیاری نوشتهها و ادبیات حزبی که عمدتا کلیشهای،شعاری و سطحی هستند کاملا مبرا است و همین امر(به تصویر صفحه مراجعه شود)سبب گردیده نویسنده تجربهای بسیار موفق را درادبیات چین پی افکند."