Skip to main content
فهرست مقالات

صلاحیت ها و توانایی های معلم قرآن

نویسنده:

(4 صفحه - از 37 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : قرآن ،معلم ،علوم قرآنی ،معلم قرآن ،تدریس ،علل ضعف روخوانی و روان‌خوانی ،توانایی‌های معلم قرآن ،درس قرآن ،ضعف روخوانی و روان‌خوانی دانش‌آموزان ،روش تدریس ،تدریس قرآن ،تجوید ،دانش‌آموزان ،مقام معلم قرآن ارج ،قرائت ،ضعف روخوانی قرآن در مدرسه‌ها ،قرائت قرآن ،روش تدریس صحیح قرآن ،روخوانی و روان‌خوانی قرآن ،معلمان قرآن از روش تدریس ،عدم استفاده از معلمان متخصص ،معلمان متخصص در آموزش قرآن ،آموزش ،تربیت‌معلم ،روش تدریس آشنایی کامل ،تدریس قرآن در مدرسه‌ها ،واحد ،تربیت‌معلم قرآن در مراکز تربیت‌معلم ،حد ،آشنایی

خلاصه ماشینی:

"و چون افرادی که وارد تربیت معلم می‌شوند از نظر روخوانی یا روان‌خوانی ضعیفند، لذا باید واحدهای بیش‌تری به درس قرآن اختصاص داده شود تا بتوانیم معلمان متخصص تحویل آموزش و پرورش بدهیم. و اگر ما روی این رشته‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و آن را گسترش بدهیم و واحدهای آن را زیاد کنیم، ان شاء الله می‌توانیم در تدریس قرآن موفق شویم و روزی می‌رسد که همه افراد جامعه به روخوانی و روان‌خوانی مسلط باشند و آرزوی رهبر معظم انقلاب که فرمودند«روخوانی قرآن باید تمامی ملت را شامل شود و همه مردم بتوانند قرآن کریم را بخوانند» 5 ، محقق شود. پیشنهاد این‌جانب درباره تعداد واحدهای درس قرآن برای رشته‌های پرورشی، دینی عربی و ابتدایی مرکز تربیت معلم از این قرار است: 4 واحد روخوانی برای ترم‌های اول و دوم(سال اول) 4 واحد تجوید و 4 واحد روش تدریس مشترکا برای ترم‌های سوم و چهارم(سال دوم)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.