Skip to main content
فهرست مقالات

تصویر سور رئالیستی عشق و زن در بوف کور

نویسنده:

(6 صفحه - از 126 تا 131)

کلید واژه های ماشینی : زن ،عشق ،زن در بوف کور ،سوررئالیسم ،راوی ،لکاته ،مرد ،رویایی ،سور رئالیستی عشق و زن ،داستان ،رمان ،برتون ،هنر ،مکتب سوررئالیسم ،زن اثیری ،سوررئالیستی ،انسان ،مکتب ،جسمی ،عشق وزن در بوف کور ،زن اثیری و لکاته ،ذهن ،آندره برتون ،مکتب سوررئالیسم عشق ،رمان بوف کور ،لکاته زنی کامل ،اجتماعی ،زن اثیری راوی ،عشق زن اثیری ،لکاته در رویای مرد

خلاصه ماشینی:

"راوی با وجودی که به شدت عاشق لکاته است اما از او می‌ترسد، از تنها ماندن با او واهمه دارد، می‌ترسد که با او در اتاقی تنها بماند و درها به رویش بسته شوند(همان، صفحه 54)آیا این ترس نمی‌تواند زاده ناتوانی مرد در تعاطی جسمی باشد و آیا نمی‌تواند باعث نفرت و گریز لکاته از مرد شود؟ وقتی لکاته در رویای مرد در حالت کودکانه و معصوم خود بر او متجلی می‌شود از نظر چهره و لباس و حالات و تاثیری که بر مرد می‌گذارد درست مانند زن اثیری است، روحانی و رویایی و این توقعی است که مرد از زن خود دارد. به همین دلیل زن جذب بعد شهوانی و زمینی مرد می‌شود که تصویر این بعد«پیرمرد خنزر پنزری»رو به روی خانه راوی است و جالب اینکه راوی هم به ناتوانی خود و کامل بودن زن معترف است و وقتی از رابطه همسرش با پیرمرد خنزر پنزری آگاه می‌شود سلیقه او را می‌پسندد چون از نظر او این پیرمرد مثل رجاله‌ها احمق و نادان نیست و در نظر او یک نیمچه خداست(همان، صفحه 75)و این نشان می‌دهد که پیرمرد که نکبت از سر و رویش می‌بارد چون غرایز انسانی کاملی دارد می‌تواند نماینده آفرینش باشد(با بساط اجناس بنجول و بی‌ارزشی که در برابر خود چیده است. در این داستان مرد سرانجام برای اثبات قدرت خود و پنهان کردن ناتوانی‌اش و در نتیجه خروج از زیر سلطه زن اثیری و لکاته یکی را بعد از مرگ مثله می‌کند و دیگری را می‌کشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.