Skip to main content
فهرست مقالات

نقدی فیلسوفانه بر اینترنت

نویسنده:

(10 صفحه - از 118 تا 127)

کلید واژه های ماشینی : اینترنت، اطلاعات، بدن، شبکه، دریفوس، شبکه جهانی اطلاعات، کتاب، آموزش، آموزش از راه دور، جسم، هوش مصنوعی، دانشجو، راه‌های جدید پیوند اطلاعات، استاد، پیوند، تعهد، سبک، جهان، یادگیری از راه دور، معنا، حضور از راه دور، فرد، درک، کار، پارادوکس یادگیری از راه دور، تجربه، مرحله، ابر پیوندها، زمینه، کاربرد اینترنت

خلاصه ماشینی: "وی متذکر می‌شود که در جست و جوی پاسخ به سؤالات فوق، باید آمادگی پذیرش این حقیقت را داشته باشیم که«هنگام ورود به فضای سیبرنتیکی و پشت سرگذاشتن خویشتن‌های شبه حیوانی، عاطفی، شهودی، دارای موقعیت معین، آسیب‌پذیر و به طور خلاصه تجسد یافته‌مان و در پی آن، به دست آوردن آزادی نوین و استثنایی که هرگز بیش از این در دسترس انسان‌ها نبوده است، ممکن است همزمان برخی از توانایی‌های بسیار مهم خود را از دست بدهیم:توانایی درک کردن چیزها به نحوی که بتوانیم بین امور مربوط و نامربوط تمایز بگذاریم؛حس ما از جدی بودن موفقیت و شکست که برای یادگیری ضروری است؛نیاز ما به حداکثر توجه به دنیا که به ما حسی از واقیعت امور را می‌دهد؛به علاوه ممکن است و وسوسه شویم از خطر تعهد صادقانه اجتناب کنیم و بدین ترتیب تشخیص‌مان را از آنچه به زندگی‌مان معنامی‌دهد، از دست بدهیم» (ص 20). در تضاد میان این دو نگاه به امر آموزش، این سؤال اساسی چهره می‌نماید:«آیا آموزش از راه دور می‌تواند دانشجویان را قادر به کسب مهارت‌هایی کند که آنها برای تبریل شدن به شهروندانی شایسته بدان نیاز دارند؟یا اینکه یادگیری واقعا نیاز به مشارکت رو در رو دارد و اگر چنین است، دقیقا چه چیزی در کلاس‌های درسی، سالن‌های سخنرانی، اتاق‌های گردهمایی و هر کجا که مهارت‌ها آموخته می‌شوند، جریان دارد؟»یادگیری یک دانشجو از طریق تدریس، تمرین و نهایتا کارآموزی برای خبره شدن در یک حوزه معین و در زندگی روزمره به هفت مرحله تقسیم می‌شود:مبتدی، پیشرفته، کاردانی، تبحر، خبرگی، استادی و فرزانگی عملی که در ذیل مشخصه‌های مربوط به هر یک می‌آید:مرحله نخست:مبتدی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.