Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه نوشته اید، چگونه بخوانیم؟!

نویسنده:

(2 صفحه - از 144 تا 145)

کلید واژه های ماشینی : فارسی، نگارش، ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی کلمه، آموزش، زبان و ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی، آیین نگارش، فارسی پیش‌دانشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، فارسی و آیین نگارش سال، کتاب زبان و ادبیات فارسی، دانش‌آموز، تصویبات، مدرسه‌ای، نگارش کتابهای فارسی، رعایت تصویبات نگارشی، کتاب‌های آیین نگارش، آیین نامه‌ها، قضیه، وحدت، کلمه، کتاب‌های درسی مدارس، کتاب‌های درسی، زبان و نگارش فارسی، صحیح، حالا، آیین صحیح دستور و نگارش، انتشارات سمت، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، بررسی کتب درسی، تأکید

خلاصه ماشینی: "بیایید با هم هدف‌های احتمالی این حرکت‌ها را بررسی کنیم:1-دانش‌آموزان و فرزندان این مرز بوم-که آینده‌سازان جامعه هم خواهند بود-با آیین صحیح دستور و نگارش فارسی آشنا شوند و صد البته آنها را به کار بگیرند تا چند سال دیگر ما دستور و نگارش یکسانی داشته باشیم و به وحدت برسیم. همچنین در فارسی و آیین نگارش سال اول نظام قدیم، در دو ستون به این نکته اشاره کرده بود. اما جالب است بدانید در طراحی و تألیف کتاب‌های نظام جدید بر عکس بسیاری از موارد بالا و موردهای دیگر، اعمال شده است!!خب!حالا بفرمایید کدامش صحیح است؟!چگونه بنویسیم؟چگونه بخوانیم؟جواب این است که:«فعلا اینها را استعمال کنید. »اگر وزارت آموزش و پرورش و همچنین فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی قصد دارند که تصویباتشان مورد توجه و استفاده قرار گیرد؛باید بیشتر از اینها جدی باشند. در فارسی پیش دانشگاهی و در چاپ‌های بعدی این موارد تصحیح شده، ولی کتاب سال دوم هنوز به همان شکل باقی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.