خلاصه ماشینی:
نویسنده در این داستانها با انتخاب راوی اول شخص و پرداختن به گفتوگوها و تکگوییها، مخاطبش را به رود روان خاطرههایش وارد میکند اما چنانکه پیداست به نظر میرسد به علت عمق و غنای خاطرههای موجود، چندان در قید انتخاب شکلهای مناسبتر در بیان روایتها نیست و انگار چندان هم پروای لو رفتن داستانهایش را در میانه داستان و گاه در همان سطور نخست ندارد.
شروع مناسب داستان به سرعت خواننده را جذب میکند:«هیچ کس از ماجرای ادریس خبر ندارد حتی تنها مادر پیرش که غروبها میآید تو کوچه و دست ادریس را میگیرد و میکشد طرف خانه»(ص 32)راوی با واگویههایش میخواهد دمل چرکین خاطرهای را که هر بار با دیدن پنجره نیمهباز خانه رویا و آلبومهای تمبر مشترک او و ادریس سرباز میکند، خالی کند.